י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מטריד ומדאיג • דו"ח שני נחשף: התלמידים החרדים בסכנה

הורים? יש לכם מה לדאוג: על רקע האסון שהתרחש היום באשדוד, חושף 'בחדרי' דוח שני של משרד החינוך, המצביע על תופעה של זלזול בנהלי הבטיחות ליציאה אל השטח, במערכת החינוך החרדית • מחנך ל'בחדרי' "הבעייה מתחילה בחיידר"

צילום: יעקב נחומי, פלאש 90. (אין קשר בין המצולמים לכתבה)
צילום: יעקב נחומי, פלאש 90. (אין קשר בין המצולמים לכתבה)

על רקע האסון הנורא שאירע היום (ב), כאשר ילד קיפד את חייו באשדוד, לאחר שנשכח ברכב - מתפרסם דוח שני, החושף שוב כי במוסדות החרדים קיימת תופעת של זלזול בנהלי בטיחות בעת יציאה לשטח, וכפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

דוח יחידת בקרת הטיולים לחודש אפריל 2016, הנחשף ב'בחדרי חרדים', מגלה כי שוב כבעבר, מככבים המוסדות החרדים לרעה, בכשלים חמורים בעת הכנת התלמידים לטיול.

במהלך חודש אפריל, הושפעה הפעילות של הטיולים בבתי הספר, בין היתר מהתראת שטפונות מחד ועומס חום מאידך. שני פקטורים העשויים להיות קטלניים.

למרבה המבוכה, בעוד ובמחוזות אחרים נבדקו מאות טיולים, ומתוכם נמצאו בודדים עם כשלים חמורים, הרי שבמחוז החרדי נבדקו 57 מקרים בלבד, ומתוכם נמצאו טיולים עם ליקויים, כאשר שניים מתוכם, הוגדרו כחמורים. שניים יותר מידי.

במקרה אחד, בטיול ת"ת בית יהודה מפתח תקווה, התברר שהילדים נשלחו לטייל באזור חוף ים, ללא חובש. במקרה אחר של תלמוד התורה עץ החיים ממעלה אדומים, ילדים טיילו בנחל דוד, שבאזור ים המלח. המאבטח סירב להזדהות ולהיבדק. כפי שהתברר הוא הופעל באופן פרטי בניגוד להנחיות.

כזכור, זה הדו"ח השני שחושף את הליקויים הרווחים במוסדות החינוך החרדי לגבי נושא הבטיחות בטיולים,

לפי דו"ח פעילות יחידת בקרת הטיולים במשרד החינוך לחודש פברואר 2016, שפורסם ב'בחדרי חרדים', התגלו ליקויים חמורים בטיולים שיזמו מוסדות חינוך חרדים לתלמידיהם, כאשר הטיולים נערכו ללא נהלים מתאימים ותוך סיכון התלמידים.

בחודש הזה, מציין הדו"ח, היה מזג אוויר גשום וחשש לשטפונות בנחלים. למרות זאת היה ריבוי מטיילים בחודש הזה. היחידה ביקרה 1,257 טיולים ונמצאו ליקויים חמורים בחלק מהם. מקרים חמורים ורבים במיוחד התגלו כאמור, במגזר החרדי.

מתברר עם כן, כי ישנה בעיה מערכתית, יסודית, שמתחילה עוד ממערכת החינוך החרדי, אשר בה רווחת רשלנות וזלזול בנהלי בטיחות - זלזול העשוי להביא לתוצאות קטלניות.

הרב משה גולדשטיין מחנך ורכז טיולים באחד מתלמודי התורה הגדולים בבירה אומר ל'בחדרי': "אצלינו מקפידים על הנהלים ברוך השם, אבל בהחלט אני רואה לא אחת תופעה של זלזול ורשלנות בקרב מוסדות חינוך שאנו פוגשים את ילדיהם באתרים שונים. האם יש קשר בין הזלזול הזה לבין מה שקרה היום? אי אפשר למהר לקשור, אבל כן חייבים ללמוד לקח. יש ללמד את הילדים ואת המבוגרים כאחד. חייבים לעשות הכל כדי למנוע אסון חלילה, יש לעצור את האסונות מראש. זה בידינו ואסור 'לסמוך', ואסור לזלזל. זו מצווה של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'".


.
טיולים בטיחות מגזר חרדי ביקורת תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד