י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מסתורין וערפל: האם הרב אליעזר ברלנד יוסגר לישראל בחשאי

למרות ההתקדמות המשמעותית, ותפירת הדיל שהביא להסכם ההסגרה של מנהיג 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד לישראל - ההליך באיפול מלא • החסידים, שחלקם מתנגדים להסגרה - נוטרלו ממידע על התקדמות ההליך

הרב ברלנד
הרב ברלנד

למרות מאמצים חובקי עולם, ולמרות לחץ של מקורבי הרב ברלנד, מסיבה שאינה ידועה, אישור הרשויות מדרום אפריקה להסגרתו של הרב לישראל, עשוי להתעכב - כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בשלב זה, מסך ערפל ואיפול הוטל על המגעים וההליך. יחד עם הרב גרוסמן פועלים עסקנים יהודים בכירים על התיק, וכככל הנראה כדי למנוע תקלות, ההליך עובר לשלב חשאי, זאת כדי למנוע מ'הרודפים' - הקבוצה אשר נוסעת אחר הרב לכל יעד בעולם במשך מספר שנים, מלהצטרף לטיסה.

שר המשפטים שב למשרדו בפרטוריה, בירת המדינה, מקייפטאון, אך לא ידוע אם כבר חתם על ההסגרה. כיוון שכך גם מועד ההטסה, במידה וההליך יצא לדרך בפועל, אינו ידוע.

לפי הדיווחים האחרונים, המסמכים בעניינו של הרב, כלל לא הגיעו עדיין לידי שר המשפטים. הרקע לכך לא ברור.

בסוגיה מהותית אחרת, והיא עמדתו האישית של הרב, חלה התפתחות היום: "הרב אמר לנו היום כי דעתו נשארה בעינה, והוא מעוניין לחזור לארץ", אמרו מקורביו ל'בחדרי חרדים', "אך הרב אומר שעלינו להמתין בסבלנות לחתימת שר המשפטים המקומי.

"גם רשויות האינטרפול מתחמקות מעורכי דינו של הרב, בכל הקשור להסגרתו", הם מספרים, "וכתוצאה מכך עורכי דינו של הרב וגבאיו נמצאים בבלבול גדול".

"אנו חוששים", הם אומרים, "כי גם לאחר אישור ההסגרה, הרשויות יתחמקו מלפרסם את שעות הטיסה ופרטים אחרים, כדי למנוע המולה סביב הרב".

מקורבי הרב מוסיפים: "בכל רגע המסמכים צפויים להגיע לידיו של שר המשפטים ואנו מחכים לכך. זה עניין של ימים בודדים. ובכל רגע שר המשפטים עלול לחתום על מסמכי ההסגרה של הרב, זה יכול לקרות בכל רגע. הסיכויים לשובו של הרב עוד השבוע, עדיין קיימים".
הרב אליעזר ברלנד דרום אפריקה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד