י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

שר הביטחון הטרי במסר פייסני: "אני תומך בשתי מדינות לשני עמים"

איווט ליברמן הושבע במליאת הכנסת, לכהונת שר הביטחון • הושבעו גם - ח"כ צחי הנגבי וח"כ סופה לנדבר • אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם נתניהו: "רוצה להזכיר ששנים רבות ישראל ביתנו הכירה בפתרון שתי מדינות לשני עמים"

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון החדש אביגדור ליברמן מסרו הערב (ב) הצהרה לתקשורת ובה הבהירו כי הם תומכים ברעיון שתי מדינות לשני עמים. הערב יעלה אביגדור ליברמן לתפילה בכותל המערבי.

לדברי ראש הממשלה נתניהו "אני מחויב להשיג שלום עם שכנינו הפלסטינים וכל שכנינו, יוזמת השלום הערבית כוללת מרכיבים חיוביים, שיכולים לסיייע לשקם מו"מ עם הפלסטינים. אנחנו מוכנים לנהל מו"מ עם מדינותץ הערב באופן שתשקף את השינויים הדרמטים שהתחוללו באזורנו מאז 2002 אבל תשמור על היד המוסכם של שתי מדינות לשני עמים.

"למטרה זאת אנו מקדמים בברכה את נאומו האחרון של נשיא מצרים א-סיסי ואת הצעתו לקדם שלום וביטחון באזור", ראש הממשלה הדגיש כי "הממשלה תנהל מדיניות ביטחון שקולה ואחראית אבל גם תקיפה, ולא תפסיק לחפש דרכים לשלום".

שר הביטחון הנכנס ליברמן הודה לנתניהו על ההחלטה למנותו לתפקיד ולחברי הכנסת שתמכו בהחלטה, ואמר כי הוא "מסכים לכל הדברים, כולל שתי מדינות לשני עמים. היו הרבה ספקולציות מה המדיניות של הממשלה ואני רוצה להזכיר ששנים רבות ישראל ביתנו תמכה. ואני דיברתי לא פעם על ההכרה באותו פיתרון של שתי מדינות לשני עמים. תמכתי מאוד בנאום בר אילן. נאומו של א-סיסי היה חשוב מאוד. הוא יוצר הזדמנות אמיתית וחובה עלינו לנסות להרים את הכפפה".



קודם לכן, מליאת הכנסת אישרה את מינוי השרים אביגדור ליברמן, סופה לנדבר וצחי הנגבי לשרים, זאת לאחר שהמינוי אושר הבוקר בישיבת הממשלה. 55 היו בעד ו-43 נגד.

השר ליברמן שהושבע לשר הביטחון, צפוי להיכנס כבר מחר בבוקר למשרד הביטחון בקריה בתל אביב ולהתחיל את עבודתו.

בימים האחרונים נפגש ליברמן עם אלופים לשעבר בצה"ל, כדי להכיר מקרוב את עבודת המשרד והמערכת הבטחונית.

יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ צחי הנגבי, שקיבל בהקמת הממשלה לפני כשנה הבטחה מראש הממשלה להתמנות לשר - לאחר שנה כראש הקואליציה, מונה לשר במשרד ראש הממשלה עם אחריות בנושאי חוץ וביטחון.

סופה לנדבר מונתה לשרת הקליטה מטעם ישראל ביתנו - השר זאב אלקין, יישאר בינתיים השר לענייני ירושלים, ובקרוב ימונה לשר במשרד נוסף.

השר ליברמן הודיע לכנסת, כי הוא פורש מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי ובמקום תיכנס ח"כ מלינה מילנקובסקי.
איווט ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד