כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

חתונה יהודית ראשונה בעירו של ה'בית יוסף'

חתונה יהודית ראשונה וקהילה ששבה לתחייה באדירנה שבטורקיה, מעוררת רגשות אנטישמיים במדינה המוסלמית • בעבר הייתה בעיר קהילה משגשגת וה'בית יוסף' פתח בה ישיבה

אדירנה. צילום: ויקיפדיה
אדירנה. צילום: ויקיפדיה

חתונה יהודית היסטורית בטורקיה גררה תגובות אנטישמיות: חתונה היסטורית יהודית שנערכה אתמול (א) בעיר אדירנה בטורקיה הביאה לעשרות תגובות אנטישמיות כדוגמת "להרוג את היהודים" או "חבל שהיטלר לא סיים את המלאכה".

החתונה נערכה בבית הכנסת המרכזי בעיר אדירנה, בית כנסת שנפתח מחדש רק לפני שנה.

בני הקהילה היהודית שהשתתפו בחתונה אמרו כי זהו יום מרגש עבורם שכן מזה 41 שנה לא נערכה בעיר חתונה יהודית.

העיר אדירנה היא עיר עתיקה בתראקיה-חלקה האירופאי של טורקיה, והיא שוכנת בסמוך לגבול עם יוון ובולגריה. אלפי יהודים התגוררו בעבר בעיר, אלא שמספרם הלך ופחת. בעיר גם חי בעל השולחן ערוך, רבי יוסף קארו.

בראשית שנות ה-70 חיו בעיר כ-100 יהודים, בשנת 1971 החליטו השלטונות להחריב את בית העלמין היהודי ולבנות עליו שכונת מגורים. בשנת 2012 דווח כי רק יהודי אחד מתגורר באדירנה, אך מאוחר יותר נוספו עוד יהודים וב-2013 החלו לשפץ את בית הכנסת מחדש.

לפני שנה נפתח בית הכנסת מחדש לשמחת בני הקהילה. החתונה היהודית שהתקיימה השבוע אחרי 41 שנים שבה לא התקיימה חתונה יהודית בעיר, ריגשה את הקהילה היהודית עד כדי כך שרב הקהילה החליט להעביר את החתונה בחשבון הטוויטר שלו בחי כדי להעביר את הבשורה ליתר הקהילות היהודיות במדינה.

אלא שמסתבר שהחתונה המתוקשרת עוררה את השד האנטישמי, ועשרות תגובות אנטישמיות הגיעו לחשבון הטויטר של הרב , בהם "חבל שהיטלר לא סיים את מלאכתו" או "להרוג את היהודים".

יצחק איברהימזאדה נשיא הקהילה היהודית בתורקיה אמר כי פנה אל הארגון לזכויות האדם, ולשר המשפטים ודרש לפתוח בחקירה נגד אלו שכתבו את תגובותיהם האנטישמיות.

בין האורחים שהשתתפו בחתונה היהודית היה גם ראש העיר. החתונה אובטחה ע"י המשטרה וצוות טלביזיה שצילם את החתונה אף צילם את המשטרה עוברת על סידורי הפרחים, עם גלאי מתכות, למרות זאת, אומר ראש הקהילה, היתה אווירה שמחה ומרוממת בחתונה והציבור רקד הורה ישראלית ושר שירים ישראליים.
טורקיה חתונה יהודית אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד