כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

השר אריאל תקף את דרעי, בנושא שתחת אחריותו

שר החקלאות תקף אמש את שר הפריפריה דרעי על אי העברת תקציבים למכוני מחקר בפריפריה, אך הבדיקה העלתה כי את התקציבים אמור להעביר משרדו שלו

השר אורי אריאל ודרעי, צילום: פלאש90
השר אורי אריאל ודרעי, צילום: פלאש90

מי שגר בבית מזכוכית, שלא יזרוק אבנים: שר החקלאות האשים את המשרד לפיתוח הנגב והגליל על אי העברת תקציבים למרכזי מחקר ופיתוח בפריפריה, זאת על אף שחלקם הגדול של התקציבים החסרים מקורו במשרד החקלאות ומהחטיבה להתיישבות, שנמצאת באחריות משרד החקלאות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי על פי טענות מנהלי המחקר והפיתוח האזוריים (מו"פים), משום שהביעו התנגדות מקצועית להעתקת מכון וולקני לצפון, החל השר אורי אריאל לפגוע בפעילותם, והאשים את המשרד לפיתוח הנגב והגליל בראשות אריה דרעי על אי העברת תקציבים.

אורי אריאל, בתגובה לידיעה על חוסר התקצוב למו"פים אמר, כי "...בניגוד לשנים עברו שאר משרדי הממשלה שתקצבו גם הם בעבר את המו"פים טרם העבירו את התקציב מטעמם ואנחנו פועלים לאשר מולם את התקציב בהקדם...".

אך מבדיקת הנתונים עולה כי אמנם חלק מהתקציבים החסרים מקורם במשרד לפיתוח הנגב והגליל אך חלקם האחר, הארי, מקורו במשרד החקלאות ובחטיבה להתיישבות שעברה לאחריותו של המשרד. ולכן גם אם דבריו של השר נכונים, אין זה מסביר את חוסר התקצוב שמגיע ממשרדו.

אלי פליק המנהל המדעי של המו"פים האזוריים במכון וולקני ציין, כי "התקציב לשמונת המו"פים מגיע משלושה גורמים ממשלתיים: 7.5 מיליון שקל ממשרד החקלאות. 2.5 מיליון שקלים מהחטיבה להתיישבות שעברה למשרד החקלאות כידוע ו-5 מיליון שקלים ממשרד לפיתוח הנגב והגליל. משרד לפיתוח הנגב והגליל מעביר למשרד החקלאות את התקציב והוא בתורו מעביר למו"פים. משרד החקלאות ביטל את התקציב המועבר למו"פים מהחטיבה להתיישבות ומשרד לפיתוח הנגב והגליל גם הוא לא העביר את התקציב. התקציב שמגיע ממשרד החקלאות קוצץ ל-5 מיליון שקלים.

"כלומר, במקום שיועברו 15 מיליון שקלים השנה, יועברו רק 5 מיליון שקלים. יש לציין כי גם הכסף שתוקצב מועבר בתשלומים ולמעשה להוציא העברה כספית שבוצעה בתחילת השנה בהיקף של כ-1.25 מיליון שקלים לא בוצעה אף העברה כספית אחרת. הכלל הוא שעל כל שקל שהממשלה שמה, קק"ל שמה שקל משלה. המשמעות כרגע היא שבמקום שהמו"פים בשלב זה יקבלו 15 מיליון שקלים הם קיבלו רק 2.5 מיליון שקל. אם מדיניות זו תימשך עד סוף השנה, הם יקבלו 10 מיליון שקלים במקום 30 מיליון שקל בתחשיב שנתי".

חוסר התקצוב מהווה פגיעה קשה בפעילות המחקר החקלאי בפריפריה התומכת בתעשיית החקלאות שאותה שר החקלאות מבקש לחזק, לכאורה.
אורי אריאל אריה דרעי מכוני מחקר בפריפריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד