כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

לקול תשואות האופוזיציה: מקלב התנגד לחוק

חבר הכנסת מדגל התורה הפתיע את חברי ועדת חוקה, כאשר הצהיר כי הוא מתנגד לחוק של נתניהו להדחת חבר כנסת ברוב של 90

חבר הכנסת מקלב, צילום: פלאש90
חבר הכנסת מקלב, צילום: פלאש90

התנגדות חרדית לחוק הדחת חבר כנסת ברוב של 90 חכי"ם - ח"כ אורי מקלב אמר הבוקר (ג') בדיון שנערך בהצעת החוק בועדת החוקה, כי הוא מתנגד להצעת החוק. ח"כ בני בגין דרש שההצבעה על ההדחה תהיה חשאית.

לדברי ח"כ מקלב - "אני נגד חוק ספציפי לחכי"ם. היה הרבה יותר נכון לחוקק חוק שיקבע נורמות על כולם, מורים כמו חכי"ם. יש נושאים שנועדו לדיון בוועדת האתיקה. לא חשוב אם נשנה את העילות או נעלה את מס הח"כים שיחויבו לתמוך בהליך, הצעת החוק הזו עושה נזק לכנסת ולחבריה. ואולם, באופן נחרץ אני נגד ההתבטאויות והמעשים הקיצוניים". דבריו של מקלב זכו לתמיכה וקריאות עידוד מאת חברי הכנסת מהאופוזיציה.

ח"כ בני בגין אמר בדיון: "אני מציע שבחוק יהיה רק הדחה, ולא השעיה של חכי"ם, כדי שכולם יחשבו ברצינות מה המשמעויות ולמנוע ממצב שהחוק יהפוך לכלי משחק".

עוד הציע בגין לצמצם את הפער בין הרוב שיידרש לפתוח בהליך שיעמוד על 70 חכי"ם, מתוכם יהיו 10 חברי אופוזיציה. בתהליך הסופי, יידרש לאשר את ההדחה ברוב של 90 חכי"ם. עוד מציע בגין שיקבע בחוק שאם יגיע הדבר לדיון במליאה ההצבעה תהיה חשאית, על מנת שחברי הכנסת יהיו משוחררים להצביע בהתאם למצפונם.

ח"כ אוסמה סעדי אמר בדיון "אני בורר את מילותיי כדי שלא אהיה מועמד להדחה. זה בדיוק אחד האפקטים של החוק, שמתנוסס מעליו דגל שחור גדול של חוק לא חוקתי ולא דמוקרטי שנועד לסתום פיות ולרדוף פוליטית את החכים הערביים.

"אם החוק היה תקף בזמן המרמרה או בזמן פגישת החכים הערביים עם הורי מבצעי הפיגועים, הייתם מדיחים מייד את החכים הללו. וראה זה פלא, בשני המקרים, היועמ"ש חקר וסגר את התיקים. מה תגידו לאחר ששמתם עצמכם כתליין לאחר ביצוע גזר הדין על הגרדום?".
מקלב חוק ההדחה זועבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד