ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מקורבי הרב ברלנד סיכלו את ההסגרה אמש; "מקווים לסגור דיל מקומי"

בין תלמידיו של הרב ברלנד, שהיה אמור להיות מוסגר אמש לישראל - מחלוקת קשה לגבי הסגרתו לארץ • אמש הצליחו מתנגדי ההסגרה לסכל את הטיסה, והרוויחו שלושה ימים נוספים של מאמצים משפטיים • 'בחדרי חרדים' עם הדרמה מדרום אפריקה

הרב ברלנד, יוסגר בסופו של דבר?
הרב ברלנד, יוסגר בסופו של דבר?

 

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד, שהיה אמור לעלות אמש (ב') על טיסת אל-על מיוהנסבורג לישראל, יתעכב עוד - זאת בשל פעילותם של כמה ממקורביו שמתנגדים להסגרה, שהרוויחו עוד שלושה ימים לסכל את הגעת הרב לארץ.

כאמור, כפי שפורסם לראשונה בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', הרב ברלנד היה אמור להיות מוסגר לישראל ביום שני או ביום חמישי השבוע, משום שאז יש טיסות אל-על ישירות מיוהנסבורג לישראל. כפי שדווח בתחילת השבוע, שר המשפטים המקומי לא חתם על הסגרה בשל היעדרותו מיוהנסבורג. כעת שר המשפטים שב למדינה, אך עדיין לא חתם על מסמכי ההסגרה.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי שני שוטרים מישראל המריאו בתחילת השבוע ליוהנסבורג, וכבר נחתו בעיר. השוטרים אמורים להוביל את הרב משדה התעופה למטוס, ולנחות יחד עם הרב בנתב"ג.

מדברי גורמים ביוהנסבורג ל'בחדרי חרדים' עולה כי כבר אמש הכל סודר לקראת הסגרת הרב לישראל - המטוס היה מוכן, והרבנית כבר התכוננה לטיסה, ארזה את חפציה וחיכתה עם התיקים. גם עורכת הדין של הרב וכמה מתלמידיו היו מוכנים כבר לעלות לטיסה.

מספר מקורבים שמתנגדים לעסקה הצליחו לסכל את ההסגרה. עורכת הדין שהגיעה במיוחד יממה לפני כן, על מנת לסגור את הליך ההסגרה ולחזור עם הרב בטיסה ביום שני, חזרה בטיסה לישראל. לדברי אחד התלמידים שהיה אמור להעלות לטיסה ל'בחדרי חרדים' - "הכרטיסים כבר היו אצלנו ביד, הכל היה מוכן, התיקים הכל. ברגע האחרון הרב לא הגיע, ומתנגדי העסקה הצליחו לסכל את ההסגרה".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מתנגדי העסקה פועלים ללא הרף מול מערכת המשפט ביוהנסבורג להביא לדיל מקומי על מנת להשאיר את הרב ביוהנסבורג. הסיבה להתנגדותם היא סברתם כי הרב יכול להצליח בערעור ביוהנסבורג, ואין טעם שיגיע לארץ ויתבזה. לאחר הצלחתם אמש, נותרו להם יומיים לנסות לסכל את הגעת הרב בטיסה הבאה שביום חמישי.

כאמור, באם המתנגדים ועורכי הדין לא יגיעו לדיל, ושר המשפטים יחתום על הסגרה - הרב יוסגר לישראל בטיסות הבאות של יום חמישי או מוצ"ש. ב'שובו בנים' נערכים שוב להסגרתו של הרב ביום חמישי הקרוב, ההערכה בקרבת הרב היא שעד ליום חמישי יחתום שר המשפטים המקומי על ההסגרה.

מקורבי הרב ברלנד אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "בסופו של יום יש אכזבה שהרב לא הוסגר לישראל, אך רק הרב יחליט האם יחזור או לא. ולא יעזרו מתנגדי העסקה".

הרב אליעזר ברלנד הסגרה דרום אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד