כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אושר מינוי דיכטר לראשות ועדת חוץ וביטחון

ועדת החוץ והביטחון אישרה פה אחד את מינויו של ח"כ אבי דיכטר מהליכוד לתפקיד יו"ר הוועדה

צילום: דוברות הכנסת – יוסי זמיר
צילום: דוברות הכנסת – יוסי זמיר

ועדת החוץ והביטחון, אישרה היום (ג') פה אחד, את המלצת ועדת הכנסת, כי ח"כ אבי דיכטר (ליכוד) יכהן כיו"ר הוועדה, במקומו של ח"כ צחי הנגבי (ליכוד), אשר הושבע אמש כשר בממשלת ישראל.

השר הנגבי כיהן כיו"ר ועדת החוץ והביטחון לראשונה ב-2006, ובמהלך העשור האחרון היה יו"ר הוועדה בכנסת ה-17, ה-18 וה-20.

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי יואל אדלשטין (ליכוד) בירך: "צחי הוא יו"ר מנוסה וניהל את הוועדה ביד רמה תקופה לא קצרה ואני רוצה להודות לו על כך. פה הישיבות סגורות ולא מחפשים פה כבוד או כותרת אלא עוסקים בעבודת קודש הרחק מאור הזרקורים. ח"כ דיכטר, הוא מינוי כל כך מתבקש, כמי שכל חייו היה במקומות הכי רגישים וגם צבר ניסיון פרלמנטרי וממשלתי בתפקידים רבים. מאחל לך רק שהתקופה שלך בוועדה תהיה כמה שיותר משעממת, כי זה מה שכל עם ישראל מייחל לו".

יו"ר הוועדה הנכנס, ח"כ דיכטר, לשעבר ראש השב"כ, השר לביטחון פנים והשר להגנת העורף, אמר לאחר ההצבעה: "אני מקבל עלי את התפקיד בחרדת קודש, דווקא מפני שאני בוועדה הזו כבר 20 שנה מכיוונים שונים – החל מראש אגף אבטחה בשב"כ אחרי רצח רבין דרך ראש השב"כ וכמובן כשר להגנת העורף, וכחבר הוועדה ויו"ר של ועדות משנה שלה. אני מודה לכולכם על האמון".

בהמשך בירכו חברי הוועדה את היו"ר הנכנס, ובהם ח"כ ענת ברקו (ליכוד) אשר בירכה: "מברכת על מינויו של אבי ואין ראוי ממנו לתפקיד. הוועדה בידיים מקצועיות של אדם הגון ורציני שאני מכירה יותר מ-30 שנה. אנחנו איתך ובטוחה שתרוץ קדימה בצורה המקצועית ביותר".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי): "האתגרים הם גדולים, ולמרות תפילתו של יו"ר הכנסת, לא יהיה משעמם בישראל. שמח שקיבלת את התפקיד כי אני משוכנע שלא תעבור ליד האתגרים אלא תחפור בהם ותעמיק בהם, כדי שמדינת ישראל תהיה מוכנה להם".
דיכטר צחי הנגבי ועדת חוץ וביטחון מינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד