י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פלסטינים בלבד: השמאל מציע סיור לעיתונאים חרדים

ארגון שמאל, מציע לעיתונאים חרדים 'סיור לרגל יום ירושלים' • בתוכנית: מפגש עם פלסטינים בלבד • מו"ל 'בחדרי': "לא נהיה חלק מזה"

צילום: עיסאם עילאווי, פלאש90
צילום: עיסאם עילאווי, פלאש90

השמאל עובד שעות נוספות. ארגוני שמאל, מנסים לשכנע עיתונאים חרדים להשתתף בסיור לקראת 'יום ירושלים'. הסיור מתקיים בירושלים המזרחית וכולל מפגש עם פלסטינים בלבד.

מו"ל 'בחדרי' מאיר גל הודיע כי עיתונאי האתר לא יהיו שותפים לסיור: "אני מביע שאט נפש, בושה וחרפה, לא נהיה חלק מהמשחק הזה מחר. האם בשל נזיד עדשים, ניתן לפלסטינים להכניס את כזביהם בדרך עקיפה לתודעת הציבור החרדי? זה אפילו לא שמאל, זה הנרטיב הפלסטיני המקורי. השולל זכות קיומנו על פי התורה בארץ ישראל".

הודעתו עוררה הדים רבים. בשלב זה נודע על שלושה כלי תקשורת בהם יומון חרדי, אשר מסרבים לשלוח נציג אל הסיור.

מזה שנים ארוכות שארגוני שמאל מנסים להשפיע על עמדתם של עיתונאים חרדים באמצעות מפגשים וסיורים. אל שורת גופי השמאל, המנסים לפעול בקרב עיתונאים חרדים, מצטרפים השבוע הגופים הנקראים: "המרכז הבינתרבותי לירושלים", וארגון נוסף בשם "קידס פור פיס".

וכך בהזמנה שנשלחה לעיתונות החרדית נכתב: "חברים יקרים ביום רביעי 1/6 בשעה 10:00 בבוקר, נערוך אי"ה סיור בירושלים המזרחית עם אישים פלסטיניים ופעילים מקומיים.

"בסיור נפגוש את עיזאדין אלסעד מהמרכז הבינתרבותי בירושלים שיכיר לנו את מפת ירושלים המזרחית ואת המציאות הדמוגרפית וההיסטורית שלה. נפגש עם מנהיגים אזרחיים פלסטינים שיספרו לנו באופן בלתי אמצעי את החיים באיזור ואת הצורך בשיתוף פעולה בין אוכלוסיות העיר השונות. ולסיום - ננהל שיח עם יקיר אנגלנדר ומוחמד ג'וליאני מ"קידס פור פיס" - על הפעילות המשותפת בעיר והרגישויות בתחום".

למותר לציין שהסיור מוקדש כולו למפגש עם אישים פלסטיניים, ללא כל איזון - וללא מפגש מקביל עם יהודים המתגוררים בירושלים המזרחית.

עיתונאים חרדים שההזמנה הגיעה לידם הביעו פליאה על ההזמנה: "בעבר כבר ראינו כי בדרך כלל מדובר בגופים שמשתפים פעולה עם גורמים שבמסווה של 'פעילות שלום', תומכים בפעילות הפוגעת באזרחי המדינה, כולל חרדים המתגוררים מעבר לקו הירוק, ובירושלים המזרחית".

יצויין כי במקרה הזה, לדברי המארגנים, הפעילות נעשית שלא בתשלום וללא מימון מכל גורם שהוא.

עדכון: 22:30
פלסטינים שמאל קיצוני עיתונאים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד