ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הבית היהודי נגד ליברמן: "רק אנחנו נגד חמאסטאן"

אחרי הצהרות ליברמן • שרת המשפטים איילת שקד: "הבית היהודי היא המפלגה היחידה שנלחמת בעד ההתיישבות ונגד הקמת חמאסטן ודאע"שסטן"

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90

הבית היהודי יוצאים נגד השבירה שמאלה של ליברמן: שרת המשפטים איילת שקד התייחסה היום (ג) לדברי ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן על אימוץ פתרון 2 מדינות ואמרה כי: "היום ברור יותר מתמיד – הבית היהודי היא המפלגה היחידה שנלחמת בעד ההתיישבות ונגד הקמת חמאסטן ודאע"שסטן צמוד אלינו"

שקד שסיירה במועצה האזוזרית בנימין עם ראש מועצת יש"ע אבי רואה. אמרה כי "אומר את הברור מאליו – כל עוד אנחנו בממשלה, לא תקום מדינה פלסטינית, לא יפונו יישובים ולא יימסר שטח כלשהו לאויב. היום ברור יותר מתמיד – הבית היהודי היא המפלגה היחידה שנלחמת בעד ההתיישבות ונגד הקמת חמאסטן ודאעשסטן צמוד אלינו".בתגובה לסקר שנערך, לפיו רוב החברה הישראלית תומכת בהחלת ריבונות במעלה אדומים אמרה שקד כי, "הסקר שפורסם על עמדת הציבור הישראלי להחלת ריבונות במעלה אדומים מחזק את הצורך להילחם למען החלת ריבונות בשטחי C ביהודה ושומרון".

השר נפתלי בנט כתב בטוויטר "לכל מי שמתנגד לחלוקת ירושלים ולהקמת מדינה פלסטינית על כביש 6, ונעצב ממבול הויתורים ביממה האחרונה, אל דאגה: אנחנו כאן. דברים שרואים משם גם רואים מכאן".

כאמור שר הביטחון אביגדור ליברמן, נשא היום דברים בפני פורום מטכ"ל בקריה בתל אביב לכבוד כניסתו לתפקיד ואמר "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שהמושג "צבא העם" הוא לא קלישאה אלא מציאות. צה"ל ומפקדיו הם הקונצנזוס הרחב ביותר בחברה הישראלית וזהו הנכס הכי חשוב של הצבא. יש לשמור על הנכס הזה מכל משמר ולכן אין גוף מתאים ממנו להיות אחראי לא רק על כשירות מבצעית של חיילי צה"ל אלא גם על החוסן הלאומי.

"החוסן הלאומי הוא תלת-מימדי ובדיוק כמו בצה"ל גם כאן זה מתחלק לשלוש: המימד הראשון הוא ההפנמה שאין לנו את המותרות לנהל מלחמת יש ברירה. כחברה ישראלית אנו רשאים לנהל אך ורק מלחמות אין ברירה וחייבים לנצח בהן. אין לנו גם את המותרות לנהל מלחמות התשה מתמשכות.

"בכלל, בחברה דמוקרטית עניינים של מלחמה ושלום חייבים לבטא את רצונו ותמיכתו של רוב גדול בעם ולא להסתמך על-חודו של קול מקרי בכנסת. המימד השני, הוא דבר שעליו כבר דיברתי וכתבתי בעבר: כאשר יש התנגשות בין הערכים של שלמות העם או שלמות הארץ, שלמות העם חשובה יותר.
המימד השלישי הוא שיוויון הזדמנויות".
איווט ליברמן הבית היהודי בוגי יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד