י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בחב"ד המומים מהרב בוארון: "לא זו דרכינו"

בחב"ד רומא המומים מדברי הרב ציון בוארון ואומרים: "אנו לא פוגעים במנהגי קהילת לוב"

הגר"צ בוארון. צילום: יעקב כהן - פלאש 90
הגר"צ בוארון. צילום: יעקב כהן - פלאש 90

"לא זו דרכינו", כך מגיבים שלוחי חב"ד ברומא שבאיטליה, לדברי הגאון רבי ציון בוארון שפורסמו אתמול ב'בחדרי חרדים' ועוררו סערה.

כזכור הרב נשאל ע"י רבנים מקומיים כיצד לנהוג כאשר חסידי חב"ד מדריכים את הציבור בהלכות ומנהגים המנוגדים לכאורה למנהג קהילות לוב. הרב השיב: "יש להמשיך לנהוג במנהגים המיוסדים על פי גדולי הפוסקים".

באתר 'שטורעם' החבד"י מתפרסמים תגובות השלוחים מרומא, הרב מנחם לאזאר והרב רוני קנרוטו.

הרב קנרוטו הגיב "אני חלק מחב"ד ברומא, ויחד עם זה הנני הרב של בית הכנסת שאליו הרב התכוון בכתבה בה תקף את חב"ד רומא. הייתי המום היום כשקראתי את הכתבה, כי לא זו הדרך של חסידי ושלוחי חב"ד.

"הרבי שלח שלוחים כדי לחזק את הזהות היהודית בכל מקום בעולם כל אחד כפי מנהג אבותיו. בית הכנסת 'הלובי' בו הנני מכהן כרב זה כבר למעלה משש שנים, נוסד בעזרת אנשים מקומיים והקהילה היהודית של רומא. מידי שבת בשבתו מתקיימת סעודה שלישית מפוארת יחד עם שיעור תורה ולמרות שאין מנהג חב"ד ליטול ידיים בסעודה שלישית - אני נוטל ידיים לסעודה ומכבד ומחזק את מנהג אבותיהם של אנשי קהילתי הקדושה.

"אולי כבוד הרב בוארון חשב מפני איזושהי סיבה כלשהי שבכוונתי להפוך ולכפות את בני הקהילה לחב"דניקים, אבל טעות גדולה עלתה בידו. אני מבקש מכבוד הרב לחזור מדבריו שבטח נאמרו לא מתוך כוונה לפגוע במישהו בפרט או בחב"ד בכלל".

"חשוב לי גם כן להדגיש שרוב המתפללים בבית הכנסת, לפני שהכירו את חב"ד כלל לא היו הולכים לבית הכנסת, ומאז שהוא נוסד הם מגיעים להתפלל ולהתחזק ביהדות ובשמירת מנהגי אבותיהם הק'. לסיום, אני שמח כשרבנים מגיעים לביקור אצלנו, וגם אני שמח לכבד אותם באמירת דברי תורה וחיזוק כפי שנתתי לרב בוארון. אבל אנא לא לנצל את זה כדי לשפוט אחרים מבלי להיות במקומם או לומר דברים כאלה על שלוחי הרבי - והאמת והשלום אהבו".

השליח הרב מנחם לאזאר, שליח חב"ד שפועל בבית הכנסת 'הלובי' הראשון ברומא, "בית שמואל", מוסיף: "הרב בוארון ביקש להפגש איתנו לעודד את בניית המקווה החדש.

"הרב יצחק חזן, השליח הוותיק שהגיע לרומא גם עקב פניה מהקהילה הלובית לרבי, היה זה שחידש את קיום סעודה שלישית ברומא לפני 40 שנה והמסורת נמשכת עד היום כל שבת. מעניין, שדווקא בעקבות ההשתתפות בסעודה שלישית אצל הרב חזן, חזרו רבים מיהודי לוב בתשובה".
הרב בוארון רומא איטליה שליחי חבד סערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד