י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נמכרנו לשמאל עבור נזיד עדשים וריטיינר

הגיע הזמן לשים זרקור על התופעה המקוממת: בשביל נזיד ריטיינר, יחצנים חרדים מוכנים לשרת את אוייבי ישראל • איך זה קורה?

מאיר גל
מאיר גל

קבוצת עיתונאים חרדים נפגשה עם עמיתיהם הערבים, משלחת מעצבי דעת קהל חרדית נפגשה עם אבו מאזן במוקטעה, אנשי תקשורת ואסטרטגים חרדים ביום עיון עם מקביליהם הערבים במלון וולדורף.

והיום התבשרנו על עוד יוזמה בשרשרת היוזמות: משלחת בכירים מהתקשורת החרדית יצאו לסיור ״יום ירושלים״ - אבל מהצד השני. מה שמכונה ״הנרטיב הפלסטיני״.

לכאורה עוד ידיעה בשולי החדשות במזרח התיכון. אפילו לא. אבל במבט מעמיק יותר קורה פה משהו שצריך לדבר עליו.

נדמה שלפני כמה שנים נפל האסימון אצל מהנדסי עמותות השמאל; המגזר החרדי ואיתו הפוליטיקאים החרדיים הם לרוב לשון המאזניים במדינת ישראל. וכך, למרות גודלו הקטן יחסית, לפעמים על פיו יקום וייפול דבר (או ממשלה במדינה).

אם נוסיף לכך את העובדה שהציבור הזה נתפס כ״פרווה״ מבחינה מדינית, וככזה שעיקר מעייניו מופנים לתועלת המגזר והציבור שלו, והנה ההזדמנות.

גופים כמו מרכז שתיל, הקרן לישראל חדשה (ולא הקרן החדשה לישראל שהוא תרגום לא נכון לשם המקורי שלהם באנגלית, ותחשבו על ההבדל ביניהם..) ודומיהם, הבינו שבמחיר ארוחת צהריים כשרה למהדרין והסעה, אפשר היום להביא כמה עשרות עיתונאים/יחצנים/פעילים חרדים כמעט לכל מקום. לפעמים צריך להשקיע מעט יותר עם טיסה לבלפסט, אבל זו לא חובה.

הגופים האלו עובדים חכם ומתוך תכנית עבודה מסודרת מאד. מטרות הפעילות ברורה: השלב הראשון הוא לייצר לגיטימציה. לשמאל. לערבים. לישיבה משותפת איתם. למושגים כמו 'אופק מדיני', 'שוויון אזרחי', 'הכרת השונה', 'האחר'. הכל כמובן ארוז ועטוף במילים מרשימות, המטרה לעולם לא תהיה חילון מדינת ישראל והפיכתה למדינת כל אזרחיה - או עידוד חתונות אזרחיות ומלחמה בשבת. בשביל זה יש להם עמותות אחרות.

זה תמיד יהיה דיון בנושא: ׳אוכלוסיות מוחלשות׳, ׳מיעוטים בחברה הישראלית׳, ׳מדינת ישראל מדינה של מגזרים׳, ׳דת ומדינה הכיצד והאמנם׳ ושאר ירקות. הנושא הוא רק תירוץ. המטרה היא לחדור. להיכנס בצורה לגיטימית לשיח. לחזק את הנרטיב שלהם בתוך המגזר החרדי. להבליט קולות ואנשים שתומכים באג'נדה שלהם.

ואז פתאום נולדות למשל סדנאות משותפות לחרדים וערבים בגופי ההצלה החרדים במימון מגוון עמותות של האו"ם, ופעילים חרדים מתרוצצים עם טישרטים ולוגו של אותם גופים ושל האו"ם. ובואו נדבר על זה לרגע.

האו"ם הוא אולי גדול שונאי ישראל והיהודים בדורינו. מדובר בגוף שגם אנשי שמאל חילונים לא יחלקו שהוא פרו-ערבי ואנטי-ישראלי פר סה. האו"ם הוא בית היוצר של עלילת דוח גולדסטון. החלטות האו"ם על ישראל בשנים האחרונות הם הדוגמה הטובה ביותר לכך שעשיו שונא את יעקב. נקודה. הסמל של האו"ם אמור להיות סוג של צלב הקרס של דורינו.

ופתאום, טובי בחורינו, אותם אלו שרצים ראשונים לתת עזרה וסיוע לכל דורש, מסתובבים עם הלוגו של האו"ם על החולצה במסגרת ארוחת צהריים עם ׳עמיתיהם הערבים׳.

זו תופעה חדשה ומסוכנת. ח"כים חרדים מוזמנים ללא הרף וגם נסעו בעבר במימון גופים כאלו למפגשים שוניםם ברוח זו בעולם, יחצ"נים חרדים מקבלים ריטיינרים (תשלום חודשי קבוע) כדי לפמפם באופן קבוע מסרים למדיה החרדית, לייצר לגיטימיות ולהשפיע. יש אפילו דיבורים על הקמת מחלקה חרדית ב-V15, הלגיטימציה נבנית.

ייתכן ובצדק במקרה של היום, לא מדובר בעבודה בתשלום של יחצ"נים חרדים. החברים ב'חרדים לשלום' שיזמו אותה טוענים שהם עובדים בהתנדבות. ייתכן, אבל אני מתייחס לתופעה.

עמיתי המלומד יעקב ריבלין כתב באחד ממועדי התשעה באב, שבית המקדש חרב בגלל שנאת חינם, אבל בדור שלנו אפילו השנאה כבר לא חינם. צודק.

אם נבדוק טוב כנראה נגלה שמישהו מקבל עליה ריטיינר.
שמאל קיצוני האום סיור פלסטינים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד