י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דני דנון בכנס נגד החרם: האו"ם נגוע

שגרירות ישראל באו"ם מגדירה את האירוע כ"כינוס הבינלאומי הגדול בעולם נגד BDS ■ סגן נשיא בית-המשפט העליון, אליקים רובינשטיין: "כפי שגברנו על החרם הערבי, כך ננצח את BDS; עם ישראל חי!"

דני דנון. צילום: ישראל סאלם
דני דנון. צילום: ישראל סאלם

"תנועת BDS היא הפנים האמיתיות של האנטישמיות המודרנית, והנגע הזה הדביק גם את או"ם". כך אמר אמש (ג') שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, בכנס נגד BDS שנערך באולם העצרת הכללית במרכז או"ם בניו-יורק בהשתתפות כ-2000 אנשים ובהם פעילים פרו-ישראלים, רובם סטודנטים, דיפלומטים וראשי ארגונים יהודיים. שגרירות ישראל באו"ם, שיזמה וארגנה את האירוע, הגדירה אותו כ"כינוס הבינלאומי הגדול ביותר למאבק ב-BDS".

דנון קרא לנוכחים להתאחד במאבק נגד תנועת החרם: "מעולם לא נאספו אנשים רבים כל כך, ממקומות רבים כל כך, באולם העצרת הכללית, כדי להכריז על תמיכה פה אחד במדינת ישראל; יום יבוא ואתם תאמרו לילדיכם, הייתי שם כאשר בלמנו את BDS... זה רגע היסטורי בתולדות או"ם".

"האמת היא כלי הנשק היעיל ביותר נגד השקרים של תנועת החרמים, משיכת ההשקעות והסנקציות", אמר דנון. "כל אחד ישמע אותנו, ידידים וגם אויבים. לאלה שרוצים לראות את קיצה של מדינת ישראל, לאלה שמפגינים ברחוב, מחוץ למרכז או"ם, נושאים כרזות וצורחים סיסמאות משטמה נגד ישראל, יש לי מסר בשבילכם: אתם לעולם לא תנצחו... עמנו התגבר על כל איום ועל כל אויב. אנו ניצבים חזקים ומאוחדים ואנו נכריע אתכם אחת ולתמיד".

"מהמעמד הזה בפרלמנט העמים אנו מתחייבים להמשיך לפעול ולשנות את המציאות בקמפוסים, בבתי-המשפט ופה באו"ם", הוסיף השגריר. "לא ניתן לכוחות השנאה להפוך את ישראל לקרבן של דמוניזציה.. יחדיו נגבר על תנועת BDS".

דנון הראה כיצד חיידקי BDS חדרו לאו"ם עצמו. גוף של או"ם, המועצה לזכויות אדם ( Human Rights Council), בז'נווה, קיבלה החלטה שקוראת להחרים גופים שעושים עסקים בגדה המערבית, בירושלים וברמת הגולן. "בכך נחצה קו אדום", אמר דנון. "האפשר להעלות על הדעת שעתה, 70 שנה לאחר השואה, יכין גוף של או"ם רשימה שחורה של חברות יהודיות? הרי או"ם נוצר בדיוק כדי למחוק תופעות כאלה. כאשר או"ם פותח שעריו לתנועת BDS, אנו חייבים להגיב".

כאילו כדי להדגיש את גודל המשימה, פורסם אמש סקר שמדגיש את מידת ההתפשטות של BDS בארה"ב. סקר של רויטרס, באמצעות חברת הסקרים איפסוס, מראה ששליש מהסטודנטים בארה"ב מאמינים שהטלת חרם על ישראל מוצדקת ומהווה אמצעי לגיטימי להפעיל לחץ על ישראל לריכוך עמדותיה בסוגיה הפלסטינית. הרוב, 62% מהנשאלים, תומכים בעמדה הישראלית הרשמית, שלפיה תנועת BDS היא פן נוסף של האנטישמיות המודרנית.

ערוץ 2 דיווח אמש בשוגג ששליש מתושבי ארה"ב תומכים בחרם על ישראל. למעשה, מדובר בשליש מהסטודנטים במדינה. זו כמובן, באוכלוסיה הרבה יותר מצומצמת – ותומכי החרם עדיין במיעוט – אך זה מיעוט גדול והמשמעות היא, שמעמדה של ישראל נחלש בקרב צעירים משכילים, הדור הבא של מקבלי החלטות במישורים הפוליטי, הכלכלי, העסקי והתרבותי.

סגן נשיא בית-המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, אמר בכנס: "כפי שאנו קוראים בהגדה, בפסח, שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו, תנועת BDS היא חלק מאלה שעומדים עלינו לכלותנו במאה ה-21. משימתם לא תצלח. כפי שהתגברנו על החרם הערבי, ננצח גם את BDS. עם ישראל חי".

נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונאלד לאודר, אמר: "תמהני האם תומכי החרם על ישראל מבינים את הכוונה האמיתית של התנועה הזו. אל תטעו. הפעילים האלה קוראים להשמיד את מדינת ישראל. תנועת החרם אינה תומכת בעם הפלסטיני. הקמפיין שלה מכוון לדה-לגיטימציה של ישראל – מאמץ להכחיש את זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית. הקונגרס היהודי העולמי יפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותו כדי לסייע במלחמה נגד הדה-לגיטימציה של ישראל".

הזמר מתיסיהו, שפעילי BDS ניסו להחרימו בפסטיבאל מוסיקלי בספרד ב-2015 בגלל תמיכתו בישראל, שר בעצרת את להיטו "ג'רוזלם", שנהפך ההמנון של מתנגדי תנועת החרם
חרם נגד ישראל אום ארהב דני דנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד