ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

תלמידי הרב בוארון מגיבים לחב"ד: "שיעלו לדבר עמו"

כפי שנחשף ב'בחדרי': תלמידי הרב בוארון, מגיבים לפולמוס שמנהלים שליחי חב"ד על דבריו: "לא לנהל דיון הלכתי בתקשורת"

הרב בוארון. עם תלמידיו. צילום: יעקב כהן
הרב בוארון. עם תלמידיו. צילום: יעקב כהן

תלמידיו של הגאון רבי ציון בוארון, מגיבים לשלוחי חב"ד ברומא, בהתייחס לדברים שאמר על חב"ד ברומא - דברים שפורסמו לראשונה ב'בחדרי חרדים', ועוררו סערהם

כזכור הרב נשאל כיצד לנהוג כאשר חסידי חב"ד מדריכים את הציבור בהלכות ומנהגים המנוגדים לכאורה למנהג קהילות לוב. הרב השיב: "יש להמשיך לנהוג במנהגים המיוסדים על פי גדולי הפוסקים".

בחב"ד הגיבו: "לא זו הדרך של חסידי ושלוחי חב"ד".

תלמידיו מגיבים ל'בחדרי חרדים': "אין זו דרכנו לנהל סוגיות תורניות ועניני ציבור מעל גבי התקשורת, ומן הראוי היה שאותם שלוחים צעירים יעלו למעונו של כבוד הרב המפורסם בשכונת בית ישראל וישטחו את טענותיהם, כדרכה של תורה, בלי ריבוי מחלוקת ומתוך ישוב הדעת ועדיין אין זה מאוחר, והכל יבוא על מקומו בשלום.

"לעצם העניין כפי הנכתב ונאמר הגר"צ בוארון מוקיר ומעריך את פעילות חב"ד ברומא ובכל קצוי תבל ומזה שנים מסייע בידם בכל רחבי תבל, והמפורסמות אינן צריכים ראיה.

"בביקורו של הרב ברומא עורר בדרשותיו של עריכת ארבע סעודות שבת כולל 'סעודה שלישית', זאת לאחר שנאמר לו על ידי רבני הקהילה הספרדיים, שיש כאלו שאינם עורכים סעודה שלישית בהיותם נתונים למרות אנשי חב"ד ונוהגים כמנהג חב"ד.

"והדבר ידוע ומפורסם בעולם שחסידי חב"ד לא אוכלים 'סעודה שלישית' על פי שיטתו של האדמו"ר החמישי אף על פי שבגמרא ובפוסקים ואף בשולחן ערוך הרב של אדמו"ר הזקן מפורש לאכול סעודה שלישית, משום שלשיטתם זה היה שייך בדורות קודמים ולא בדורותינו. עוד ידוע שהאדמו"ר האחרון זצ"ל הורה שבשבת שלפני חג השבועות כולם נוטלים ידיים לסעודה שלישית – ומכלל הן אתה שומע לאו.

"בנוגע למנהגים בבית הכנסת 'בית שמואל', רומא – נכון שרבנים צעירים מקומיים ביקשו מהרב לטפל בכמה מנהגים שם, אבל הרב לאחר ששקל את העניין קבע שיותר נחוץ שישפיע בעניין השבת שהיא חמורה פי אלף אלפים מעניין המנהגים הנ"ל. וברוך ה' הייתה היענות גדולה ורבים באו לברר כיצד ליישם את הדברים למעשה וכמאמר חז"ל 'מי שיש בו יראת שמים דבריו נשמעים'".

לסיכום אומרים התלמידים: "כבר אמרו חז"ל "כל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל" ומאוד חבל על רבנים צעירים שלא יודעים להרכין ראש בפני דעת תורה".
הרב בוארון תלמידים חבד רומא סעודה שלישית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד