כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מחיר הפיגוע: 25 שנות מאסר ו-340 אלף ש"ח

עונש מאסר כבד נגזר על המחבל עלאא זיוד, מי שביצע את פיגוע הדריסה והדקירה בגן שמואל, בו נפצעה קשה חיילת

מחיר הפיגוע: 25 שנות מאסר ו-340 אלף ש"ח
אילוסטרציה

עשרים וחמש שנות מאסר בפועל נגזרו הבוקר (ד') על המחבל עלאא זיוד שביצע את פיגוע הדריסה והדקירה בגן שמואל, בו נפצעה קשה חיילת.

בגזר הדין ציינו השופטים בראשות הנשיא, השופט יוסף אלרון, והשופטים רבקה פוקס ודניאל פישכי, "המדובר בעבירות שלהן חומרה קיצונית, במהותן ובנסיבות ביצוען. הנאשם, שהינו אזרח המדינה, החליט לבצע פיגוע טרור של רצח יהודים, רק בשל היותם יהודים – על ידי דריסתם למוות של עוברי אורח באמצעות מכוניתו. הוא החל להוציא לפועל את תכניתו הנפשעת, בדריסתם של שני חיילים שעמדו בתחנת האוטובוס, ובהמשך רץ חמוש בסכין לעבר קטינה שישבה בתחנה והחל דוקר אותה בכל חלקי גופה. הנאשם לא חדל ממעשיו ודקר גם עובר אורח נוסף שהיה במקום כשניסה לנטרלו".

השופטים ציינו כי "העבירות בהן הורשע הנאשם, מחייבות ענישה מחמירה שיש בה להעביר מסר עונשי חד משמעי, נוקב ומרתיע, לפיו כל מי שנוטל חלק בעבירות אלה ימצא עצמו מאחורי סורג ובריח לתקופה ארוכה, וכי בעבירות המבוצעות על רקע אידיאולוגי-לאומני נדחים שיקולי הענישה האחרים מפני שיקולי ההרתעה"

עוד נכתב בגזר הדין כי, לאחרונה אזרחים רבים נאלצים להתמודד עם פיגועי טרור על-רקע לאומני, אשר חלקם אף מבוצעים על-ידי מפגע בודד, ובין השאר פיגועי דריסה, שמטרתם להביא לפציעה ולהרג של רבים. משכך, ולנוכח חומרת העבירות ונסיבות ביצוען, יש ליתן דגש ובכורה בענישתו של הנאשם לשיקולי הגמול, ההגנה על ביטחון הציבור והרתעת עבריינים פוטנציאליים.

בנוסף לעונש של 25 שנות מאסר בפועל חוייב ההמחבל בתשלום פיצויים לכל אחד מפצועי הפיגוע בסכומים של 150,000 ₪, 80,000 ₪, 70,000 ₪ ו- 40,000 ₪.


הפיגוע בגן שמואל. צילום: אסף ברזינגר - דוברות מד"א

כזכור, באוקטובר 2015, הגיע המחבל לתחנת אוטובוס בכניסה לקיבוץ גן שמואל, בסמוך לקניון המקומי, דרס קבוצת ישראלים. חיילת צה"ל בת 19 נפצעה קשה, חייל נוסף נפצע קל ושני אזרחים – נערה בת 15 וגבר כבן 45 - נפצעו גם הם באורח קל. הפצועים פונו לטיפול בבית החולים הלל יפה בחדרה.

המחבל נלכד על ידי כוחות הביטחון שהגיעו לזירת האירוע, נפצע קל והועבר לחקירה. מחקירת האירוע עלה כי הוא ניסה לדרוס את הנוכחים במקום בטרם ביצע את הדקירה.

המחבל, אזרח ישראל בשנות ה-20 לחייו מאום אל פאחם, נולד לאם אזרחית ישראלית ולאב תושב שקיבל מעמדו כתוצאה מאיחוד המשפחות. לאחרונה, בעקבות הפיגוע, הודיע השר דרעי כי לא יחדש את תושבותו של האב והבהיר כי גם לבני משפחות המפגעים חלה אחריות על מעשיהם.
פיגוע גן שמואל 25 שנות מאסר מחבל עונש קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד