כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הכנסת ערכה יום הוקרה למען העסקן החרדי

לראשונה בכנסת: יום הוקרה מיוחד הוקדש לתורמי הכליה בישראל ולמפעל עמותת 'מתנת חיים', המקדמת תרומת כליות אלטרואיסטית בין זרים

הכנסת ערכה יום הוקרה למען העסקן החרדי

באירוע ראשון מסוגו בכנסת, אותו יזם ח"כ יואב בן צור (ש"ס), אירחו יו"ר הכנסת, ח"כ יואל אדלשטיין ושר הבריאות יעקב ליצמן, את הרב ישעיהו הבר ועמותת 'מתנת חיים', אשר מקדמת את תחום השתלות הכליה האלטרואיסטיות בישראל ועומד בראש המהפך הדרמטי בישראל ובעולם הרפואי כולו, כאשר מאות בני אדם תרמו כליה לאדם זר שלא מכירים והצילו את חייהם.

יום המודעות המקיף שהחל בכנסת משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הערב החל בדיונים בועדות הכנסת השונות ובהן ועדת הכספים, ועדת העבודה והרווחה וכן בועדת החינוך. בועדות העלו את הנושאים הביוקרטים העומדים בפניהם של תורמי הכליות בישראל והדרכים להקל עליהם, וכן הצורך בכך שיתקיים פרסום נרחב יותר לעודד עוד תרומות כליה בישראל לזרים ולהציל את חייהם.

בוועדת הכספים של הכנסת, דיבר הארי לנגמן, בכיר במשרד האוצר לשעבר, שסיפר על בנו, שעבר השתלת כליה מתורם זר בחנוכה האחרון. בוועדה דובר על חסכון של מיליארדי שקלים לקופת המדינה בכל תורם כליה, אשר הודות לו מחלימים חולים המטופלים בדיאליזה, וכן על המעטפת הכספית הניתנת לתורמים במסגרת תרומתם. בוועדת החינוך דובר על הצורך ההסברתי בעניין התרומה האלטרואיסטית, בצורך להגדיל את המודעות בתחומי החינוך ובהטבות לסטודנטים אשר תורמים. הוועדה קראה למל"ג להתחשב בסטודנטים הללו ולייחס להם הקלות המקובלות אצל מילואימניקים.

לאחר הדיונים שהתקיימו שעות ארוכות בוועדות, התקיים הטקס החגיגי באולם שפרינצק בכנסת בהשתתפות כמאה תורמי כליה ובני משפחותיהם, במסגרת האירוע, אותו הנחה הד"ר אבשלום קור ובנוכחות עשרות רבות של חברי כנסת מכל סיעות הבית: זהבה גלאון, בצלאל סמוטריץ, שולי מועלם, אחמד טיבי, מוטי יוגב, יעקב פרי, מנחם אליעזר מוזס, ישראל אייכלר, אורי מקלב, יעקב אשר ועוד, אישי ציבור, רופאים, פרופסורים, ראשי מערך הרפואה בישראל, חולי ותורמי כליות אלטרואיסטים, הוענקו תעודות הוקרה לתורמי הכליות בישראל ולעוסקים בתחום ההשתלות בישראל.

במהלך הטקס נאמו מספר מושתלי כליה שסיפרו על חייהם החדשים בעקבות תרומות שקיבלו מאנשים שלא הכירו, כולם הודו לרב ישעיהו הבר שעשה הכל למענם מבלי לקבל פרס וללא תמורה, העיקר להצלת נפשות. הגב' שרה ספקטור אם למשפחה ברוכת ילדים סיפרה שתרמה כליה לאישה שלא הכירה, "הצלתי חיים אבל אני מרגישה היום טוב יותר מבעבר, הקב"ה הביא לנו שתי כליות, אחת לעצמנו ואחת כדי לתרום". לאחר הצגת סרטון מרגש על פעילות העמותה, העניק הרב הבר לכל תורמי הכליה תעודות הוקרה על מעשיהם הנאצלים. "היה אירוע מרגש ומצמרר, שהכנסת לא ראתה מעולם, ראו את היופי של העם שלנו, כאשר האחד דואג לזולתו ועושה הכל כדי שהשני לא יסבול, גם אם הוא לא מכיר אותו בכלל" אמר רפאל שיליץ, אחד מהתורמים שדיבר בכנסת.

בתום הטקס החגיגי התקיים דיון ער נוסף במליאת הכנסת בהשתתפות השר יעקב ליצמן, וחברי כנסת נוספים שהעלו על נס את תורמי הכליה ואת המהפך האלטרואיסטי המתרחש בישראל. "מדובר במהפך תודעתי שמתרחש לנגד עינינו, אנשים שבעבר לא חלמו לתרום כליה עושים זאת ואנו עדים לעולם שלם של אחדות ישראל, אהבת חינם והצלת נפשות" סיכמו חברי הכנסת את הדיון.































































תרומת כליה יום הוקרה כנסת יעקב ליצמן ישעיהו הבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד