י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

התובע של ישי שליסל נגד צווי ההרחקה מהמצעד בתל אביב

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' על צווי ההרחקה האקראיים שנשלחו לאנשי 'נטורי קרתא' ממצעד התועבה הקרוב, אומר עו"ד ניק קאופמן: "כמו שזכות הצועדים להפגין - כך זכותו של כל אדם להגיע לתל אביב ולהפגין את התנגדותו"

התובע של ישי שליסל נגד צווי ההרחקה מהמצעד בתל אביב

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים': מתברר כי המשטרה מיהרה לקבוע מטרה, כדי לסמן וי על ביצוע משימה.

למרות שלא נרשמו בעבר תקריות והתנגשויות בין אנשי 'נטורי קרתא' ו/או הסיקריקים למצעדי התועבה או לצועדים בהם, בחרה המשטרה לנקוט בפעולת מנע דווקא נגד קבוצה זו, בכדי להתגונן מפני טענה עתידית על רשלנות.

כפי שפורסם אתמול (ג) לראשונה ב'בחדרי חרדים', המשטרה שלחה בלשים והחתימה חרדים שכלל לא היו מעוניינים למחות או להפגין, על צווי הרחקה בהסכמה, שלא יתקרבו למצעדי התועבה השונים.

זאת, בעוד לדיון בכנסת באותו עניין, אליו התחייב השר ארדן כי המשטרה תענה לשאלות - כלל לא הופיע נציג משטרתי. על פי הפרסום של איתמר קציר בגלי צה"ל, היום הגיעה המשטרה עם מאסה של צווים לבית המשפט בתל אביב כדי להגן על קיום המצעד בשישי הקרוב.

עו"ד ניק קאופמן, שעבד שנים רבות כתובע בפרקליטות מחוז ירושלים, ובמסגרת תפקידו זה אף תבע את ישי שליסל, וכיום משמש סניגור ומייצג את דוד קרויס, בנו של קמב"ץ 'העדה' יואליש קרויס שאף הוא קיבל בקשה לחתום על ההתחייבות, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "מדובר בפגיעה בחירותו בכלל ובחופש הביטוי שלו בפרט, שהם זכויות יסוד של כל אזרח בישראל".

במכתב ששלח לקצין מודיעין במשטרת ירושלים, על הדרישה שיחתום על התחייבות לפיה יסכים להתרחק מתל אביב ביום שישי כדי שלא יתקרב למצעד ולא ימחא את מחאתו נגד קיומו, אמר עו"ד קאופמן כי "מר אפשטיין (קרויס) רואה בדרישת המשטרה פגיעה בחירותו בכלל ובחופש הביטוי שלו בפרט. למותר לציין כי חופש הביטוי הוא זכות האדם לבטא את עצמו מבלי שיוטלו הגבלות על עצם ההתבטאות, על תוכנה ועל צורתה. לחופש הביטוי חשיבות מרובה במישור האישי והחברתי".

לאור כך, כותב עו"ד קאופמן כי מרשו דוד אפשטיין קרויס "לא יתייצב בתחנת המשטרה על פי בקשתך ולא יחתום על התחייבות להתרחק מתל אביב".

בשיחה עם 'בחדרי' הוא מסביר כי "המשטרה אחראית על שמירת הסדר הציבורי, ואחת הדרכים לבצע משימה זו היא לבקש מאדם הנחשב מתפרע בפוטנציאל לחתום על מסמך לפיו לא יגיע לאיזור מסויים שם הפרת הסדר עלולה להתרחש. יחד עם זאת, אין לאזרח חובה לחתום על המסמך שיש בו לפגוע בזכויותיו החוקתיות. במידה והמשטרה מתעקשת להרחיק את האזרח מאותו איזור, הם יכולים לגשת לבית המשפט ולהוכיח לשופט מדוע הם רוצים להרחיקו מהאיזור".

עוד מוסיף עו"ד קאופמן ואומר, "להערכתי, גם משתתפי המצעד יסכימו לכך, שכמו שזכותם לצאת לצעוד ולהפגין את גאוותם, כך זכותו של כל אדם להגיע לתל אביב ולהפגין את התנגדותו לקיום המצעד עם שלטים, אם הוא חפץ בכך. זאת באמת המשמעות של מדינה פלורליסטית".

במשטרת ירושלים אמרו ל'בחדרי חרדים' כי לא מדובר בפעילות שלהם. ממרחב ירקון של המשטרה נמסר: "משטרת ישראל פועלת על פי חוק וזאת על מנת למנוע פגיעה בחיי אדם ולשמור על שלום הציבור ושלום מבלים לאור לקחים מאירועים קודמים".
מצעד הגאווה צווי הרחקה ניק קאופמן נטורי קרתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד