י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אוסטריה: רבני אירופה התכנסו על רקע האנטישמיות

על רקע יוזמות החקיקה נגד מצוות הדת והתחזקות הימין הקיצוני באירופה, מתכנסים רבני היבשת באוסטריה לדיונים בדרכי חיזוק הקהילות

אוסטריה: רבני אירופה התכנסו על רקע האנטישמיות

במלון 'מריוט אימפריאל רנסנס' שברובע השגרירויות שבוינה נפתח ביום שני כינוס הוועדה המתמדת של "ועידת רבני אירופה". הרבנים המתכנסים במסגרת הוועדה המתמדת מידי כחצי שנה באחת ממדינות אירופה הוזמנו להתכנס בוינה כדי לחזק את הקהילה היהודית ומוסדותיה ורבה הנבחר של וינה, חבר הועדה המתמדת, הרב אריה פולגר שנכנס בימים אלה לתפקידו.

הרבנים יעסקו במגוון נושאים העומדים על סדר יומה של יהדות אירופה במיוחד על רקע יוזמות חקיקה בנושאים חשובים ביותר ובהם; הקמפיין הנמשך תוך הבעת אנטישמיות גלויה נגד שחיטה יהודית בכמה ממדינות אירופה ובמיוחד בבלגיה, בהולנד בבריטניה ודנמרק. הפעילות נגד ברית מילה. ועוד, וייצאו למפגשי חיזוק של הקהילה היהודית ומוסדותיה.

נשיא הועידה ורבה של מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי "הכינוס באוסטריה מתקיים על רקע התחזקות הימין הקיצוני בבחירות האחרונות לנשיאות והחשש שמגמה זו תיתן את אותותיה, חלילה, גם ביתר 28 מדינות האיחוד ובצרפת במיוחד. שם יתקיימו הבחירות ב 2017. בשנה שעברה הגיעו לאוסטריה כ- 90 אלף מהגרים, קצת יותר מאחוז מאוכלוסייתה. מאז הגבילה אוסטריה את מספר המהגרים שמגיעים לשטחה, אך הימין הקיצוני ממשיך להתחזק בעקבות חשש הציבור מאיבוד מקומות עבודה לטובת המהגרים".

בכינוס משתתפים רבני מדינות וערים. אבות בתיה"ד ודיינים ממרבית מדינות האיחוד האירופי ובהם; צרפת, גרמניה, בריטניה, הולנד, בלגיה, אוקראינה, רוסיה, פולין, לוקסנבורג, שווייץ, דנמרק, איטליה, יון, תורכיה. רבה של דרום אפריקה. מנהל ארגון 'חוליה' שע"י 'מתנאל' מר אלברט אפללו ועוד. הכינוס מתקיים בחסות הקהילה היהודית בוינה ו'פלמאריום גרופ' משוויץ.

במושב הפתיחה דנו הרבנים על המצב הפוליטי המשתנה באירופה ומצב האנטישמיות. הרבנים מבלגיה במיוחד וממדינות נוספות סקרו את מצב האנטישמיות ביבשת. הסיוע לקהילות להקמת מערך אבטחה למוסדות. התארחו רבני אוסטריה וראשי הקהילה ונציגות נכבדה של פטרוני הועידה בראשות מר בוריס מינץ.

בפתיחת הכינוס הובא מכתבם המיוחד של מרן הגראי"ל שטיינמן. הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין. בערב פתיחת הכינוס ערכה הקהילה היהודית ונשיאה, מר אוסקר דויטש ועיריית וינה קבלת פנים מרשימה לרבנים בהשתתפות שגרירי מדינות האיחוד. שגרירת ישראל באוסטריה, טליה פרשר לדור ובכירי העיריה והקהילה. האירוע התקיים באולמי עיריית וינה ובה צוינה ההערכה על שירותו רבת השנים של רבה של אוסטריה, הרב חיים אייזנברג וקבלת הפנים לרבה הנכנס של וינה, הרב אריה פולגר.

צילום: אלי איטקין










































רבני אירופה ועידה וינה גדולי ישראל מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד