כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הבנקים יוצאים למלחמה בחוק הגבלת שכר עתק לבכירים

החתול שומר על השמנת - איגוד הבנקים עתר לבית המשפט העליון נגד החוק שחוקקה הכנסת לפני כחודשיים, המגביל שכר עתק במשק

שכר עתק לבכירים
שכר עתק לבכירים

איגוד הבנקים עתר היום (ד') לבג"צ נגד החוק להגבלת שכר העובדים במערכת הפיננסית, שאושר בכנסתלפני כחודשיים.

העתירה הוגשה בעקבות המגעים שלא צלחו בשבועות האחרונים למציאת פתרון משפטי, שיבטל את אי הוודאות סביב שאלת הפגיעה בזכויות פנסיה ופיצויים שצברו עשרות עובדים בדרגים בכירים במערכת הפיננסית טרם כניסת החוק לתוקף.

בעתירתו לבית המשפט העליון מבקש איגוד הבנקים לקבוע כי לא ניתן לפרש את החוק באופן רטרואקטיבי, ולהבהיר כי אין בו כדי לפגוע בזכויות שצברו עובדים לפנסיה ולפיצויי פיטורים ואשר מחושבות לפי הוותק שצברו עד חקיקת החוק.

עוד מבקשים הבנקים לבטל את הסעיף שיוצר באופן מעשי תקרת שכר אבסולוטית ומגביל את שכרו של העובד המתוגמל ביותר בארגון לשיעור של עד פי 35 מהשכר הנמוך ביותר. הבנקים אינם מבקשים מבית המשפט לבטל את החוק כולו, ואינם יוצאים נגד הגבלת השכר המוכר למס ל-2.5 מיליון שקלים.

העותרים טוענים כי אין כל היגיון להפלות את עובדי התאגידים הפיננסיים לעומת עובדים אחרים במשק, ואין כל הצדקה לייחס להם את האשמה בפערים החברתיים בישראל. הם מציגים את נתוני השכר בקרב החברות הציבוריות בישראל ומראים כי שכרם של העובדים הבכירים במערכת הבנקאית איננו חריג בהשוואה לחברות ציבוריות גדולות אחרות. יתר על כן – העובד בעל השכר הגבוה ביותר במערכת הבנקאית, נמצא במקום ה-33 בלבד ברשימת מקבלי השכר בכלל החברות הציבוריות בישראל.

איגוד הבנקים טוען כי אפליית התאגידים הפיננסיים יוצרת לא רק נזק עצום ביכולת לשמור על איכות כח האדם האיכותי, אלא מוקיעה ומסמנת את עובדי התאגידים הפיננסיים כמי שאחראים לחוליי החברה הישראלית ולפערי השכר בה. "הסקטור הבנקאי איננו הסיבה לפערי השכר בישראל וחקיקה שנועדה לייחד אותו איננה יכולה להתקבל לספר החוקים הישראלי", אומרים שם.
איגוד הבנקים שכר הבכירים חוק הגבלת שכר בכירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד