כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

החוק שימנע מהם לזרוק אתכם מהבית - עבר בטרומית

הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית את 'חוק גבעת עמל', של הח"כים שולי מועלם רפאלי, יעקב מרגי, אורי מקלב ודב חנין, המחייב מתן פיצויים למי שמפונה מביתו

חוק גבעת עמל, בתמונה: גבעת עמל מול המגדלים. צילום: תומר נויברג, פלאש90
חוק גבעת עמל, בתמונה: גבעת עמל מול המגדלים. צילום: תומר נויברג, פלאש90



מאבקם של תושבי גבעת עמל רושם היום הישג נוסף - מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את 'חוק גבעת עמל' של ח"כ דב חנין ויו"ר סיעת 'הבית היהודי' ח"כ שולי מועלם רפאלי.

על פי החוק, פינוי והריסת הבתים יתבצע אך ורק באמצעות מתן פיצויים המקנים בתמורה דיור הולם עבור הדיירים, יורשיהם וכן למי שפונה כבר מביתו. על הצעה חתומים חברי הכנסת אורלי לוי אביקסיס, יוסי יונה, אלי כהן, איציק שמולי, סתיו שפיר, אורי מקלב, יעקב מרגי, אילן גילאון ומיקי זהר.

חבר הכנסת דב חנין המלווה במשך שנים את מאבקם של תושבי השכונה אמר - "אני מברך על אישור החוק בקריאה טרומית. בהעדר תשתית של חקיקה אנחנו רואים שבתי משפט לא יכולים ליצור כאן פתרונות צודקים. תושבי גבעת עמל, שיושבים על הקרקע היקרה בארץ, דורשים את המינימום. הם לא מבקשים שותפות במגדלי הפאר החדשים המוקמים במקום אלא בסך הכל פתרונות דיור בסיסיים של דירה תמורת דירה.

"המדינה והעירייה לא יכולות להמשיך ולהפקיר אותם ליזמים שקיבלו את הקרקע בגרושים, קיבלו הגדלה של אחוזי הבנייה ועדיין לא מוכנים לפיצוי הוגן. לכן חיוני להעביר את הצעת החוק הזאת המעגנת את הפתרון ההוגן והמתבקש ולעשות צדק היסטורי עם תושבי השכונה."

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי: "אישור הצעת החוק היא צעד חשוב לקראת תיקונו של עוול שנמשך כמעט שבעים שנה. כאשר הרשויות במשך שנים בוחרות להתעלם מהתושבים וטייקונים מבקשים לרמוס אותם, כל זאת במטרה לעשות עוד כסף, נאלץ המחוקק להתערב על מנת לעשות צדק." "אני מודה לשרת המשפטים איילת שקד שנרתמה למאבקם של התושבים עוד בכנסת הקודמת ועל מחויבותה לסייע בתיקון העוול."
גבעת עמל פינוי פיצוי חוק הדיור הציבורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד