י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נכנע לרפורמים? נתניהו התחייב לקדם את מתווה הכותל המערבי

על אף הודעת הנציגים החרדים כי יתנגדו נחרצות למתווה הכותל שאושר בממשלה, וכי הם דורשים לנסח מתווה חדש - הודיע היום נתניהו לראשי הרפורמים כי הוא מחויב למתווה, וירשום התקדמות באישורו כבר בשבועות הקרובים

הנציגים החרדים בביקורם בכותל השבוע
הנציגים החרדים בביקורם בכותל השבוע

שוב נכנע לרפורמים? ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הצהריים (ד') עם ראשי התנועה הרפורמית מישראל וארה"ב, ואמר כי הוא מחויב לקידום מתווה הכותל. לפי הדברים שנאמרו בפגישה הציפייה להתקדמות היא בשבועות הקרובים.

דבריו של נתניהו בולטים על רקע התנגדות החרדים למתווה שאושר בממשלה, ודרישתם לסכם על מתווה חדש.

בהודעה רשמית של התנועה הרפורמית לאחר פגישתם עם ראש הממשלה, נכתב כי "יישום מלא של מתווה הכותל הוא מקרה מבחן לעקרון הציוני שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, על כל חוגיו וקהילותיו. אנו מברכים את ראש הממשלה שחזר על התחייבויותיו לקידום המתווה, אך כפי שהובהר בפגישה הציפייה שלנו היא להתקדמות בשבועות הקרובים".

הרפורמים הוסיפו כי - "המשך גרירת הרגלים ביישום המתווה יוביל להחרפת המתיחות באזור הכותל ולדרישה חד משמעית של התנועות הלא אורתודוכסיות לחלוקה מחודשת של רחבת הכותל הקיימת לרחבת תפילה נפרדת ולרחבת תפילה שוויונית. זו היא ההזדמנות של ראש הממשלה להעניק תוכן ממשי להצהרותיו שכל יהודי ירגיש בנוח במדינת העם היהודי".

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית אמר לאחר הפגישה כי "הפגישה היתה טובה ורצינית. רוה"מ מחוייב למתווה והחלטת הממשלה עומדת בעינה. ברור לכולם כי אם מתווה הכותל קורס מדובר על פגיעה אסטרטגית בביטחון מדינת ישראל. מדינה שלא עומדת בהסכמים שהיא חתומה עליהם היא מדינה חדלת פירעון. אין שיעור לגודלו של המשבר עם יהודי התפוצות אם לא ימצא פתרון מהיר ומכובד למשבר הזה.

"לצערי, ייתכן ואנו עומדים רגע לפני אירוע שהוא מהחמורים שידעה מדינת ישראל עם אוהביה ותומכיה מעבר לים. אין לי ספק שראש משלת ישראל, שמאמין במתווה הפשרה בכותל, שמבין היטב שמדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה קרע עם יהודי התפוצות, ידע להביא את המשבר לסיום."

כזכור, ביום שני השבוע חשף 'בחדרי חרדים' כי ראשי המפלגות החרדיות השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן, ויו"ר ועדת הכספים משה גפני הגיעו לסיור ברחבת הכותל הדרומי, כשהם מלווים ברב הכותל הרב שמואל רבינוביץ.

במקביל נערכה פגישה בבית הרבנות הראשית בהשתתפות הרבנים הראשיים הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו עם מזכיר הממשלה וראש הועדה דוד שרן. גורמים המעורבים בנושא אמרו ל'בחדרי חרדים' כי טרם נמצאה נוסחת הפשרה.

במענה לפניית גל"צ נמסר ממשרד ראש הממשלה על פגישת ראש הממשלה עם הרפורמים: "ראש הממשלה הדגיש את מחוייבותו למציאת פתרון בנושא הסדרי התפילה בכותל והבהיר לראשי התנועות את הקושי הרב ליישום החלטת הממשלה וכי הוא פועל בנושא. במסגרת זו מינה לפני כחודשיים את מנהל לשכתו דוד שרן, לנסות ולגבש הסכמות ליישום החלטת הממשלה. שרן פועל בהתאם להנחיית רה"מ. שרן הודיע לראשי התנועות כי נדרש פרק זמן נוסף על מנת למצות את גיבוש ההסכמות למתווה שחובר על ידי הצוות המייעץ".
הכותל המערבי מתווה הכותל הכותל הרפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד