כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

יונה יהב צוחק על החרדים - מיחזר מכרזים ופרסם

לגלוג ותמיהה בקהילה החרדית בחיפה: "זלזול באינטלגנציה של התושבים והדרה מתמשכת במצג שווא ממומן ומתוזמן, הגיע הזמן שהליצנות תפסק"

יונה יהב,.צילום: פלאש 90
יונה יהב,.צילום: פלאש 90

לצד המגעים המתמשכים סביב קיום הרוטציה לטובת דגל התורה בסגנות ראש העיר, סערת רוחות נוספת בקהילה החרדית בחיפה. על רקע הפרסומים והדרישה הגוברת והולכת לקיום ההסכם, נראה שיש בלשכת ראש העיר מי שנלחץ ומנסה ליצור מצב של חיבוק לחרדים. רק שבעיריית חיפה, מסתבר שאפילו חיבוק לצרכי תדמית לא נעשה כפי שצריך. ההיסטריה והחיפזון הופכים את הפרסומים ללא פחות ממגוחכים, ועבור תושבי חיפה – לעצובים.

אתמול והיום בבוקר, קמו תושבי חיפה לשחר של יום חדש: כתבות מגמתיות ניסו לצייר התנהלות לטובת הציבור החרדי, ובישרו על מהלכים בעניין. אתמול פורסם על מכרז לבניית שמונה כיתות גן בקהילת סערט ויז'ניץ, והיום פורסם על מכרז לשיפוץ שלושה בתי ספר חרדים בשכונת הדר.

הממצאים הבאים, הנחשפים לראשונה ב'בחדרי חרדים' מלמדים שאין מדובר בהישג לטובת תושביה החרדים של חיפה, אלא באחיזת עיניים יחצ"נית פשוטה שאפילו לא נעשתה כראוי.

המכרז לבניית שמונה כיתות בסערט ויז'ניץ – הינו בסך הכל הסרת העיכוב הממושך שהוטל על ידי ...עיריית חיפה מזה כ11 שנה. ממסמכים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' ומצורפים כאן בפרסום ראשון, עולה כי הבקשה הוגשה כבר בשנת 2005, ומאז עברה מסכת עליות ומורדות, והיא משמשת כקלף מיקוח ותיק של ראש העיר יהב כלפי הקהילה החרדית. לפני בחירות 2008, אף בוטלה ההקצאה המדוברת כדי שיהיה ניתן לסחור בה כמענק מול קולותיהם של הקהילה החרדית.

בכל סיטואציה, אין מדובר בכך שעיריית חיפה מוציאה אגורה מכיסה עבור הבנייה. הכסף, כאמור, הינו ממשרד החינוך. יתירה מכך, במסמכי המכרז נכתב מפורשות, כי למרות הפער התקציבי בין עלות הבנייה הנדרשת בפועל לבין ההרשאה ממשרד החינוך, עיריית חיפה לא תשלם כלל את ההפרש והוא מוטל על העמותה, מה שלא מונע מהעירייה לדרוש מהעמותה ערבויות כספיות גבוהות על הפרשי עלויות הבנייה... אכן, הישג וצעד ראוי לציון לכל דבר ועניין, ומעניין לראות מתי תחל הבנייה בפועל, בפרויקט חינוכי-אלמנטרי שהפך לסחר מכר מתמשך של עיריית חיפה בניסיונות הסרק לקניית דעת הקהל של הציבור החרדי. 11 שנים הפרוייקט חסום, ההקצאה ניתנה פעמיים, ואנו נמשיך לעקוב.

גם הגימיק השני, על הוצאת מכרז לשיפוץ בתי ספר, מגוחך לא פחות. עיון חטוף במסמך ההודעה על המכרז מעלה כי המהומה והכותרת לא שווים את הנייר עליהם נכתבה ההודעה, והפעם כפשוטו: בכל המקומות הרלוונטיים לתאריכי ההתחלה של יציאת המכרז לפועל, כגון בסיור הקבלנים הרלוונטי ובמועדי הגשת ההצעות, המסמך ריק מתאריכים. ולא בכדי, "מאז החלה כהונתו של יונה יהב לפני כ-12 וחצי שנים, לא שופצה ולא נבנתה ולו כיתה אחת בחיפה", אומרים בכאב ל'בחדרי חרדים' גורמים בקהילות החרדיות בחיפה המעורים היטב בפרטים.

גורמים בכירים בקהילה החרדית אמרו הערב לבחדרי חרדים: "מדובר, כרגיל, בהצגה עלובה ובזלזול באינטליגנציה. כל פעם שהציבור אומר את דברו – בפעם זו, בהתלכדות סביב הדרישה לקיום הרוטציה כצעד לנרמול יחסי העירייה לציבור הסובל - מפציע ספין מתוחכם או שאינו, כבמקרה זה, שמטרתו אחיזת עיניים של יחסים תקינים ושל עירייה הוגנת כלפי תושביה. לא יימצא תושב חרדי אחד – ואין משנה כלל איזה כובע על ראשו, שיאמר בקולו שיחסי העירייה כלפי החרדים תקינים, וניתן המינימום הנדרש לאזורים החרדים על כלל צרכיהם או קרוב לכך".

פעילי דגל התורה בחיפה סירבו הערב להתייחס לממצאים. לדבריהם: "כבר אתמול לא הגבנו לספינים הליצניים מהסוג שאנו מכירים היטב ומעצם טיבם אינם זקוקים להפרכה רצינית כלל וכלל. אנו בטוחים כי השיח מול ראש העיר נעשה בערוצים מכובדים ויעילים יותר, מאשר דרך יועצים למיניהם".



יונה יהב הקצאות כיתות לימוד חרדים מכרזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד