י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'בחדרי חרדים' חושף: תקנות חוק הגיוס לכל בחור ישיבה חרדי

כמה ימי חופשה לדחוי גיוס, ואיך מותר לעבור ישיבה? שר הביטחון היוצא יעלון חתם על תקנות במסגרת חוק הגיוס המתוקן, וכעת הם מונחות על שולחנו של השר החדש ליברמן • 'בחדרי חרדים' עם מסמך התקנות המלא שגיבשו במשרד הביטחון

'בחדרי חרדים' חושף: תקנות חוק הגיוס לכל בחור ישיבה חרדי
ל

בעקבות התפטרותו של בוגי יעלון מתפקיד שר הביטחון וכניסתו של שר הביטחון החדש אביגדור ליברמן, כל התקנות עליהם חתם שר הביטחון היוצא וישבו על שולחן ועדת חוץ וביטחון לאישור מבוטלות, וכעת מחכים בכנסת לתקנות החתומות על ידי שר הבטחון החדש.

'בחדרי חרדים' מפרסם לראשונה את תקנות חוק הגיוס שאושרו עקרונית על ידי הסיעות החרדיות, בנוגע למועדים להגשת בקשות לדחיית שירות, תקופת חופשות בין הזמנים, מעבר בין המסלולים ויציאה לחוץ לארץ, שנחתמו על ידי בוגי יעלון - וחיכו לחתימה של ועדת חוץ ובטחון. יצויין כי אין קשר בין המסמך הזה, המוסכם, לחוזר המנכ"לים שהופץ בשבועות האחרונים.

במסמך מפורטים את ימי החופשה המדוייקים: בין יום י"א בתשרי ליום ל' בתשרי, בין יום א' בניסן ליום ל' בניסן, בין יום ה' באב ליום ב' באלול, כאשר ראש הישיבה יכול לתת שבעה ימי חופשה חלופייים.

יציאות לחוץ לארץ: עד הגיעו של הבחור לגיל עשרים ושתים, ולא יותר משישים יום, ולאחר גיל 22 - אחת לשנה ולתקופה שלא תעלה על שלושים יום. מעבר בין ישיבות, לבחור הישיבה יהיו 14 ימים מיום המעבר עד שיגיש בקשה חדשה.

כאמור, ועדת חוץ וביטחון מחכה בדחיפות לקבלת התקנות חתומות על ידי שר הבטחון החדש אביגדור ליברמן, בכדי שיהיה באפשרותם לאשר אותם.

בתוך כך - יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וסגן שר החינוך מאיר פרוש הגיעו הבוקר לפגישה בקריה בתל אביב עם היועץ המשפטי של משרד הביטחון בנושא דו"ח המנכ"לים על חוק הגיוס.

מסמכי התקנות של חוק הגיוס:

















בוגי יעלון אביגדור ליברמן חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד