כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

חשיפה: הניתוח שכל בני ברק מדברת עליו

פגישה מפתיעה של ראש העיר גוטרמן, אירוע מלהיב להכתרת פינדרוס, הראשל"צ מעניק מלפפון בחתונה והטראומה של השבוע • וגם: מי זה יוסי דייטש? • איזה עיתונאי נפצע במירון? • למה הזמר נשכב על הכביש? • ומי קיבל כובע מתנה מסגן ראש העיר ירושלים?

חשיפה: הניתוח שכל בני ברק מדברת עליו
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

את המדור השבועי פותח לייבל'ה בפרשה בריאותית אדמו"רית שמסעירה את בני ברק: לייבל'ה חושף כי אחד האדמו"רים המוכרים בעיר עבר השבוע 'ניתוח שרוול', שהפך לטרנד בחצרות האדמו"רים.

לייבל'ה חושף גם כי האדמו"ר התמכר לשתיית מיץ רימונים כתוצאה מהניתוח. ואמנם מטעמים של חיסיון רפואי ועוד לייבל'ה לא יחשוף את שמו - אבל ניתן לרמוז כי מדובר בחסידות ששמה נפוץ עם יותר מעשרה אדמו"רים ברחבי הארץ והעולם.

אירועי השבוע
שבוע גדוש אירועים משמחים עבר על לייבל'ה, אבל גולת הכותרת ללא ספק הייתה המפגש המענג עם שרגא, וזאת למודעי כי שרגא דנן מבכירי כיכר ספרא הוא, ידו בכל וגו', לייבל'ה גם פגש באותו מעמד את ההוא שתובע את לייבל'ה בבית משפט ועל כן בינתיים רצוי להימנע מאזכור שמו ובפרט תמונתו, אבל בל נקדים את המאוחר.

היה זה בשעות הקטנות של שלישי בלילה, לאחר שהואבס כדבעי על ידי קוביס במסעדה שטרם הספיק להכיר לעומק בירושלים, הגיע לייבל'ה לביתה של משפחת קופמן בבית וגן, שם חגגו בני החבורה את מינויו של יצחק פינדרוס לתפקיד הנחשק של סגן ומ"מ ראש העיר ירושלים. כבר בכניסה תיעד לייבל'ה מחזה נדיר, כאשר מנהל המוסדות ממודיעין עילית, דובר הועידה ההיסטורית ונאמן ביתו של מרן, הלא הוא קובי רוזנשטיין נפרד משיחה ידידותית ממושכת עם ראש העיר יענקלה גוטרמן. גדול השלום וכו'.





ובפנים – סיבה למסיבה: בעוד העיתונאים מנצלים את האירוע להתרמת כליה (ירח טוקר) ייצוגו של משה ליאון (שמעון יאיר ברייטקופף מ'משפחה') חלוקת הזמנות לחתונה (שלומי גיל מאותה 'משפחה', לייבל'ה מבטיח להגיע, מהחופה) וצילומי סלפי הכתרה (מענדי גרוזמן מ-NRG ומקור ראשון, יוצר סדרת המופת 'יום בחיי אוריה אלקיים'), הפוליטיקאים לא נחו לרגע, באופן מפתיע מבין מעבירי התארים לפינדרוס השתתפו רק חצי, כלומר יוסי דייטש (המ"מ לשעבר) שהגיע לברך, בעוד הסגן לשעבר, ישראל קלרמן, נעדר. לייבל'ה משער שהוא התבצר בלשכתו.

ומכיוון שדגל התורה בירושלים בסך הכול מאוחדת, הרי שיו"ר הסיעה לייזר ראוכברגר היה זה שייצג את כל השאר, כשאליו מצטרפים ח"כ אורי מקלב, נציג ש"ס והפריפריה שמוליק ליטוב (מברוק על התפקיד החדש, היה שווה את כל ההשקעה בלשכת גפני), זה שמייצג את דגל ואגודה יחד, יהודה ארנד, ועל כולנה הרל"ש החדש והנאמן הותיק דודי בלומנשטוק.

ולבסוף, לייבל'ה הבטיח צימוק, והוא חושף כאן בסוד את נוכחותו המפתיעה של חבר המועצה הביתרי מנחם זיידה, שאישר ללייבל'ה בפה מלא לפרסם את דבר הגעתו למקום. לתשומת לב השופט.

ומאירועי 'דגל' לתוכניות של הסיעה האחות שלומי אמונים, שם מככב לאחרונה יוזם השלום וראש העיר אלעד שרוליק פרוש, שנצפה עורך הכנות אחרונות לועידה הגדולה באוקראינה. לייבל'ה איתר את פרוש מפקח על עבודות בניית האהל בפסטוב, אותו יחנוך בעוד כחודש האדמו"ר מסדיגורא.

ואם בענייני שלומי אמונים וקברי צדיקים עסקינן, לייבל'ה מצא בפגישה אצל מפקד מחוז ירושלים את הסגן הירושלמי יוסי דייטש, שהגיע כדי לתאם את נושא העלייה לציון רבי שלומקה מזוועיהל ביום ההילולא. וכאן מגיע החלק המשעשע, כי אם אתם חסידי זוועהיל, יש מצב שחשבתם שלייבל'ה התכוון למנכ"ל המוסדות שלכם, שגם לו קוראים יוסל'ה דייטש, ואף הוא ישב כתף אל כתף באותה פגישה. בעצם, גם אם אתם לא חסידי זוועיהל אלא כתבים ב'יתד נאמן', יש מצב שטעיתם בין הדייטשים, לתשומת לבכם, להבא תתייעצו עם ירח טוקר דלעיל שניהל את קמפיין 'פגעי הזמן' של זוועהיל ביצירתיות רבה.





ועוד בענייני מסעות לאוקראינה: החבר'ה הויז'ניצאים מקבוצת טסלר יצאו למסע במדינה שכלל את שיקי מנדל, הדובר הבלתי רשמי, איש היין והביצועים הרשי קניג, העוזר הפרלמנטרי לשעבר הערצי גליצקי, והעסקן הצעיר מאשדוד שמוליק שוק, וכמובן הח"כ הבא בחסידות יענקי טסלר ממשרד הבריאות. לבני החבורה כמעט הצטרף גם בן ציון שטנגר המשב"ק, אך עקב אילוצי לו"ז בביקור הרבי בבית שמש, הוא נאלץ לשלוח את החבר'ה בלעדיו.





וגם בפולין הסמוכה יש מי שמשתטח על קברי אבות, הלא הוא עורך בקהילה שנעדר השבוע מעריכת העיתון ותועד על קברי אבותיו, במסגרת מה שמכונה מסע שורשים, להכיר ובעיקר לזכור מי היו הסבים והסבתות שמנוחתם ומנוחתן עדן.





ולייבל'ה כמובן לא מקפח את הספרדים, גם הם בעניין של קברי צדיקים: בשלישי האחרון ביצע הכתב הפוליטי של אתר הבית, עקיבא ווייס, כניסה לילית לתפילה בקבר יוסף. על הדרך הצטרף אליו גם שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, שגם נדחף לו לתמונה. ככה זה עם פוליטיקאים. ולייבל'ה מציע לאריה להבא לאכול מחוץ למתחם.





אבל האירוע המרכזי השבוע של הספרדים, היה ללא ספק נישואי בת הזקונים של הראשל"צ אמש בבנייני האומה בירושלים. לייבל'ה צפה ברב קורא כחמשה פעמים 'לרר, לרר' לצלם הצעיר נפתלי לרר, כמו שהיה נוהג מרן הגר"ע זצ"ל לקרוא לאביו שוקי. נפתלי קיבל מלפפון חמוץ כשיריים מהראשל"צ, והצלם יהודה פרקוביץ תיעד את הרגע הנדיר.





ומי שעוד נצפה בחתונה הוא יוסף חיים כלף, האיש מאחורי הקלעים שניהל את הכל מהוורט ועד אחרון השבע ברכות, ובמעמד החופה אף החזיק לרב בוארון את הברכון בברכות. לייבל'ה שפשף את עיניו כלא מאמין.





ואפרופו ספרדים: דוד חכם לא עוצר גם לא בירוק, והוא נצפה עם יגאל גואטה שהיה אף הוא למיני סדרן בחתונת בת הראשון לציון, והשניים הצטלמו השבוע עם האוליגרך התימני הראשון יאיר רגב לוי.



פינת ההשלמות ממירון
כמידי שנה, מגלה לייבל'ה שהח"י רוטל השפיעו עליו נואשות ונתח נכבד מהחומרים שתכנן לפרסם במהדורת ל"ג בעומר פרחו מזכרונו הקצר והמועד לפורענות, אי לכך ובהתאם לזאת קבלו בהבנה את 'פינת ההשלמות'.

אז כך, בעיצומן של חגיגות הרשב"י במירון פגש לייבל'ה את אחד העורכים במגזר, באוהל החובשים של מד"א. פסיעה לא נכונה בעליית המהדרין, הפכה את החוויה למאתגרת. ישראל, איך מרגיש? - "לא מתראיין עד אחרי ספירת העומר".





ועוד במירון, שם נערכה ההדלקה המסורתית אצל איש יחסי הציבור יוסי רוזנבוים, באוהל ענק בפאתי היישוב, ובה הושק בציר 2012 של יין מירון מיקבי הרי הגליל, בניצוחו של היינן הראשי חיליק שהביא ביצועים מרשימים, וכמובן האוכל והיין נשפכו כמים.





ומסע הנגידים לארץ היה נרחב משסוקר, לצידו של הנגיד הרבני ר' יהודה מאנדל שהגיע לחלאק'ה לבנו וזכה לתיעוד מלבב בשבוע שעבר, הגיע גם הנגיד הצעיר אברמי זופניק שהיה מבוקש כאן רבות על ידי מוסדות התורה שניסו להתרימו לרגל בואו לארץ הקודש. לייבל'ה זכה לפגוש אותו לזמן מועט כשהוא מקבל את ברכת הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר, ממנהיגי חסידות ברסלב. זופניק נצפה גם משייט עם ה-BMW בקרית שומרי אמונים בירושלים.



מן הגורן ומן היקב
ובחזרה להווה, ותחילה לטראומה של השבוע: בני משפחת כהן ממעדני זהבה, עשו את השבת האחרונה בעיר צפת, לאחר שהורידו את הסינרים בשעות המאוחרות של יום שישי ונסעו לצפון לנוח מעט. במוצאי שבת התבשרו לתדהמתם כי החנות עלתה באש. לייבל'ה, שרכש במקרה בערב שבת סלומון כבוש עם בצל סגול והערינג חרדל הרגיש בשבת בבוקר שמשו אינו כשורה ואף הוא התבשר במוצאי שבת על השריפה הגדולה שכילתה את הצבע מאכל של הדג הכבוש. אבל אל תדאגו למשפחה החרוצה, שמצאו מיד מקום חלופי לאלפי הקליינטים הקבועים, סמוך ונראה - באולם בית הכנסת של האדמו"ר רבי שמחה מאשלג (פרקוביץ), ובישרו על כך במודעה לציבור עם המספרים הכשרים. לייבל'ה חייג ונושע.





ואם במסעדות עסקינן, 'אלומה' הירושלמית ממשיכה לארח סלבריטאים, ואחרי מפגש מב"ד וטוקר בשבוע שעבר, איתר שם לייבל'ה השבוע את הכוכב החסידי ליפא שמעלצער, סועד בחברת איש היח"צ אבי בלומנטל ובמאי 'חברים לצלחת' יוני קמפינסקי. בתיאבון.





ובמסעדה ירושלמית אחרת, רודריגז שמה, נערך ביום שלישי השבוע אירוע שבע ברכות מתוקשר, לבנו של הרב דוד הורביץ, סמנכ"ל מעיני הישועה, עם בתם של בני הזוג ישראל ושרה פכטר, בהשתתפות סגן שר החינוך מאיר פרוש, מנכ"ל 'משפחה' יהודה נחשוני, מאיר רובינשטיין מביתר עילית, יוסי שווינגר שהתאושש מאירועי מירון, עו"ד משה אוסדיטשר ועוד כמה כוכבים שבאו להתענג על הבשרים. לייבל'ה תיעד כמובן.





ועוד בירושלים: מנהל אגף חינוך חרדי בעיר איתמר בר עזר, נצפה השבוע בסיור כשלראשו כובע שמש רחב. בר עזר הנרגש הסביר ללייבל'ה שאת הכובע קנה לו מחזיק התיק שלו, סגן ראש העיר צביקה כהן, לפני שבוע בביקורו בחו"ל.





ואפרופו בר עזר, האיש חיתן השבוע את נכדו הראשון במודיעין עילית. צביקה כהן וראש לשכתו אברהם בצלאל קפצו להגיד מזל טוב.





ואם בצביקה כהן עסקינן, לייבל'ה חיכה עד בוש ללחוץ את ידיו בהופעה הגדולה של הפייטן יחיאל נהרי שנערכה ביוזמתו ביום ראשון השבוע, באולם האירועים של ז'ראר בכר בירושלים. בין השאר הספיק לייבל'ה להסתלף עם מנכ"ל מוסדות הבאבא סאלי גואל ועקנין והאסטרטג ארי גלהר, ולפגוש את הקולגות רונן כץ וישי כהן. לכל הפחות, לייבל'ה פגש את חבר המועצה נחמניאל סבן, שבין פיוט לפיוט התענג על הש"סניקים האוהדים שגדשו את האולם.

ואילו למפגש השבועי המתקיים ביום חמישי בצהריים ובו משתתפים בכירי ועורכי משפחה בשיעור אור החיים הקדוש על צלחות קוגל ופחיות דיאט קוקה קולה, הגיעו השבוע שני אורחים בהפתעה, הלא הם הפרשנים הפוליטיים ובעלי הפילפוליטיקה יעקב ריבלין ואבי בלום. השניים אמרו פלפלו נפלאות בדברי האור החיים ועזרו למגיד השיעור המשפיע רבי יוסף יצחק אליטוב. עוד במשתתפים: הרב אייזיק (בשום אופן לא מוישה) ברדן בלוי, שלייבל'ה עוקב באדיקות אחרי מבזקיו השבועיים.





ובעוד במשפחה שותים קולה, נראה שמישהו בהמבשר שתה משהו חריף יותר: העיתון דיווח בבוקר יום ראשון על התפטרותו של השר גבאי, ומשום מה החליטו במגיד ממזריטש ששמו הפרטי הוא 'מאיר' ולא אבי כפי שנקרא בברית. לייבל'ה מוחל ומקווה שגבאי גם מוחל.





אפרופו שרים: בצל הסערה במשרד הדתות סביב מינוי הסמנכ"ל החילוני שיפקח על ענייני הדת, החליט שר הדתות דוד אזולאי לצרף לטיסתו לחו"ל השבוע את אבי רוזן, דוברו לשעבר וכיום דובר יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי. וכאן הבן שואל, האם אין איש מתאים במשרד הדתות שצריך להביא משהו חיצוני לטיסה?

איש התקשורת החב"די אודי דוד בן דוד מרדיו דרום, בעלי משרד היח"ץ 'ופרצת תקשורת', צורף ביום ראשון האחרון לפורום ה'בורסה' היוקרתי, בראשות מנהלת קשרי המסחר והנטוורקינג הארציים כנרת אייזנברג, שחגגה את הצטרפותו של איש עסקים חרדי ראשון באופן רשמי לפורום.

ובמעבר חד למנהטן, שם נצפה שוכב על הכביש זאבי פריד מ'שירה', לאחר שנפגש עם כמה אנשים, בהם גם מבחדרי חרדים, ובסיום הפגישה ביצע אטרקציה ברחובות מנהטן הסוערים. לייבל'ה תיעד.





ובקצה השני של הגלובוס, במוסקבה הקפואה, נחתו היום חברי מקהלת 'נרננה' לקראת הופעה בדינר גדול. לייבל'ה מבטיח לעקוב ולתעד.



פינת המזל טוב המורחבת:
ברכת מזל טוב לבבית לאחים לבית משפחת מורגנבסר, לרגל אירוסי האח אלעזר מבחירי ישיבת מיר ברכפלד המעטירה, עם הכלה בתו של המוהל הבכיר והמפורסם הרב חיים מילר, וכמובן אחות של מוישי מילר האהוב.

וברכת מזל טוב חמה וגם לבבית לידידנו העיתונאי איתי גדסי, לרגל יום הולדתו והחלפת הקידומת. גדסי השתמש בתירוץ המפוקפק למדי כדי להבריז גם לביקור דרעי באישון ליל בקבר יוסף וגם מחתונת בת הראשל"צ. באופן בלתי מפתיע בעליל, מתברר שלייבל'ה חוגג יום הולדת יום לאחר גדסי, והוא ממתין לקבל מיעקב גרודקה של 'קול חי' סרטון דומה ומושקע.



שמחה גדולה בעיריית ירושלים וב'דרשו' - שלמה רוזנשטיין חבר המועצה אירס את בנו בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה מאחל לזוג מסע מוצלח בחייהם המשותפים.

שמחות גם בעולם הפרסום והשיווק: אברהם קונסקי, מנהל שיווק במגזר חרדי ב'כללית' - לרגל אירוסי בתו, וישראל קלוגמן, בעל משרד הפרסום קליעה למטרה - לרגל הולדת הבת.

והברכה למי שדואג מידי פעם לאריזה מהודרת של לחם וחלב לעיתונאים, יעקב נוראני, לשעבר מצעירי ש"ס וכיום מנכ"ל ארגון בית לחם יהודה - לרגל הולדת הבת.

מאורע מרגש נערך השבוע: מעמד החלאק'ה לבן הצלם הספרדי יעקב כהן. לייבל'ה זוכר שעוד לפני 3 שנים מרן הגר"ע זצ"ל שימש כסנדק בברית, והשבוע בנו הראשון לציון גזז ממחלפות ראשו של הזאטוט, ואי אפשר בלי תמונה...





לרגל כניסתו המחודשת של ח"כ יעקב אשר, מאחל לייבל'ה מזל טוב לכל העוזרים החדשים מטעם 'דגל' בכנסת, ובהם דודי זלץ שחזר לכור מחצבתו כמנהל הלשכה, שמחה ברנשטיין ויהודה כהן. מזל טוב גם לדוד וורצמן שהצטרף ללשכת מקלב. בינתיים העוזר הותיק והבוס הספיקו להצטלם.



לייבלה יצחק פינדרוס הראשון לציון מעדני זהבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד