כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נגמ"ש נמר הנדסה חצה לראשונה תעלת נ"ט בתרגיל ברמת הגולן

'הנמר' - שנבנה בתצורה מיוחדת לשימוש כוחות ההנדסה, מאפשר לכוחות הלוחמים להתגבר על מכשולים בתנאי שטח קשים, עם מיגון מערכת 'מעיל רוח'

נגמ"ש נמר הנדסה חצה לראשונה תעלת נ"ט בתרגיל ברמת הגולן
מנהלת המרכבה (מנת"ק) במשרד הביטחון

'נמרי הנדסה' השתתפו אתמול (ד') בפעם הראשונה בתרגיל מחלקה ראשון של גדוד הנדסה.

התרגיל, שמתקיים כחלק מאימון של חטיבת ברק (188) ברמת הגולן הינו מבחן השטח המחלקתי הראשון של נגמ"שי הנמר, בתצורה מיוחדת שהותאמה לצרכים הייחודיים של לוחמי ההנדסה בצה"ל. במהלכו תרגלו הכלים הבקעה ופריצה וכן תרגולות מקצועיות של חיל ההנדסה, כמו התגברות על מכשולים.


צילום: מנהלת המרכבה (מנת"ק) במשרד הביטחון

בוידאו המצורף ניתן לראות נמר הנדסה חוצה תעלת נ"ט ללא שום הכנה או סיוע של אמצעי הנדסה, מניף ומשיק 'גשר יעד' ולאחר מכן נוסע עליו וחוצה תעלה אחרת.



נמר הנדסה, שמפתחת מנהלת המרכבה במשרד הביטחון (מנת"ק), נבנה בשלוש תצורות: נגמ"ש למפקד פלוגה עם כף דחפור, נגמ"ש למפקד מחלקה עם אמצעי פריצה ונגמ"ש לסמל מחלקה עם יכולות גרירה וגישור.



הפלטפורמות הייחודיות פותחו על גבי הנמ"ר, הנחשב לכלי הרק"מ הממוגן ביותר בעולם, ושהוכיח את יכולותיו בלחימה במבצע 'צוק איתן' מול איומים רבים. במהלך המבצע הצילו הנמרים את חייהם של לוחמים רבים, ששהו מוגנים בתוך הכלים.



על-פי החלטת משרד הביטחון, כל הנמרים החדשים ובהם גם נמרי ההנדסה יצוידו במערכת 'מעיל רוח', שנחלה הצלחה גדולה בהגנה על טנקי המרכבה ב'צוק איתן', החלטה שתספק הגנה משמעותית נוספת לכל נגמ"ש.

נמר הנדסה נגמש תנאי שטח קשים מעיל רוח כוחות ההנדסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד