י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כל מה שאתם חייבים לדעת על אבחון מקצועי

אז מה בעצם עושים באבחון התעסוקתי? מתי ריסמברג, יועץ תעסוקתי במרכז להכוון תעסוקתי בני ברק, מסביר בדיוק

מבדק ממוחשב? אין מה לדאוג. צילום: נתי שוחט, פלאש90
מבדק ממוחשב? אין מה לדאוג. צילום: נתי שוחט, פלאש90 צילום: נתי שוחט, פלאש90

לאחר שבמאמר הקודם הבנו את הצורך באבחון מקצועי כתנאי להצלחה של תהליך חיפוש או שדרוג עבודה, וכן לפני החלטה על לימודים גבוהים או הכשרות מקצועיות, הפעם נעסוק בתהליך האבחון עצמו. איך זה עובד ומה אנו בוחנים ולפי מה מקבלים את התוצאות?

ראשית, נחלק את תהליך אבחון לשני חלקים: המבדק הממוחשב והמפגש עם היועץ התעסוקתי או הפסיכולוג התעסוקתי.

מבדק ממוחשב
במבדק הממוחשב שאורכו כ-4 שעות (אפשרות להפסקות) נבחנים מגוון פרמטרים הבאים לידי ביטוי ב 14 פרקים העוסקים בכישורי חשיבה, פרופיל אישיותי, תכונות, אופי, תחומי עניין, העדפות מקצועיות, תחושת יכולת ועוד. המבדקים כולם ערוכים כמבחן אמריקאי, בראשית כל פרק ישנם הסברים ודוגמאות לפתרונות כך שהנבחן מתכונן מראש לפרק הבא שיוצג בפניו.

יצוין, כי שקלול התוצאות וההתאמות של כל הפרקים נעשה ביחס לאוכלוסייה ממנה מגיע הנבחן. כך, שאנו במרכז להכוון תעסוקתי המותאם לציבור החרדי דוגמים ומתאימים את התוצאות ביחס לשאר הנבחנים החרדיים ולא ביחס לכלל האוכלוסייה, מה שמאפשר לנו לקבל תוצאות מדויקות יותר מחד ולוותר על מקבץ שאלות שאינן נוגעות לנבחן החרדי מאידך.

חשוב גם לציין שתוצאות המבדק הממוחשב שמתקבלות הן לא ציון ברור כמו 100 או 90 נקודות אלא ניתוח ועיבוד נתונים לפי תשובות הנבחן שמעידים על התאמה, אופי, יכולת ביצוע של מגוון תפקידים המותאמים לכישורים שלו.

פגישה עם יועץ או פסיכולוג תעסוקתי
לאחר סיום המבדק הממוחשב נקבעת פגישה עם יועץ תעסוקתי או עם פסיכולוג תעסוקתי. במהלך הפגישה הכוללת היכרות ראשונית יביא היועץ את תוצאות המבחן וינתח אותם יחד עם הנבחן בכדי לעמוד על התוצאות המשמעותיות שמכוונות אותנו לעבר ההתאמה של מקום התעסוקה הבא או של הלימודים.

עם השלמת החלק של הצגת הנתונים ועיבודם, ימשיכו היועץ והנבחן לגבש את תכנית העבודה המתאימה ביותר אם זה בכיוון של שינוי מקום התעסוקה, או שינוי התפקיד או התאמת המקצוע או מקום הלימודים.

חשוב לדעת!

כיום כמעט כל מוסד לימודים מכובד מציע לתלמידים הפוטנציאלים שלו את המבדק הממוחשב, אבל באורח פלא לעולם לא יאמר לכם מוסד שמלמד מקצועות מסוימים שאינכם מתאימים לאף אחד מהמקצועות המוצעים בו, מכיוון שבסופו של יום המוסד מעוניין שתלמדו אצלו...

רק במרכז להכוון תעסוקתי, שהינו גוף בלתי תלוי, תוכלו לקבל את הניתוח המקצועי והאובייקטיבי ביותר להתאמה המותאמת לכם באופן אישי.

המרכז להכוון תעסוקתי בני ברק הדרך לפרנסה בכבוד

לעזרה בהשמה ואבחון תעסוקתי, העלות מסובסדת משמעותית!!

הקליקו כאן לתיאום:


03-7707304
אבחון מקצועי הכוון תעסוקתי בני ברק מציאת עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד