כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

לאחר שבכה: ראש העיר התפייס עם המקובל הרב דב קוק • צפו

אמש נחשף ב'בחדרי חרדים' סרטון בו נראה הרב דב קוק זועם במילים חריפות על ראש עיריית טבריה יוסי בן דוד, שהוציא צו הריסה לבנייה בקבר האמוראים רבי יוחנן וריש לקיש • לאחר הפרסום, הגיע ראש העיר להתפייס עם הרב - צפו בוידאו

המקובל הרב דב קוק, צילום: שוקי לרר
המקובל הרב דב קוק, צילום: שוקי לרר

בעקבות הסרטון שנחשף ב'בחדרי חרדים', בו נראה הרב דב קוק זועק מדם לבו ובוכה - "אני רוצה לברוח מטבריה, תתביישו לכם משוגעים, רוצחים. אם יעשו צו הריסה טבריה תיהרס", נערך פיוס בין הרב קוק לראש העיר, והשניים סיכמו להמשיך ולעבוד יחד.

כפי שדווח אתמול, המקובל רבי דב קוק יצא בחריפות נגד ראש העיר טבריה שהוציא צו הריסה לבנייה החדשה בקברם של האמוראים רבי יוחנן וריש לקיש. מדובר בקבר ששופץ לאחרונה על ידי מספר אנשים, שבנו רצפה חדשה, אך ראש העיר יוסי בן דוד הוציא צו הריסה למקום והרב קוק זעק על כך מקירות ליבו.

אמש נערכה פגישת פיוס בין ראש העיר לרב קוק, ובה הסביר לו ראש העיר את סיבת ההריסה, עד שהתקבלה על ליבו. הרב קוק עדיין כעס על ההריסה, אך הבהיר היטב שדבריו לא מכוונים לראש העיר, שלדבריו עושה הכל כדי לשמור על קברי הצדיקים.

בסרטון שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מהפגישה אתמול בין הרב קוק לראש העיר יוסי בן דוד, נשמע הרב אומר - "הצער שהיה לי בבוקר היה לי גם היזק בריאותי קשה, אבל אין קשר לראש העיר יוסי בן דוד, וכל מה שהוא עושה, לטובה הוא עושה. ראש העיר עושה לטובת קברי הצדיקים וגם לטובת החיים. ומשתף פעולה לגמרי".

הרב הסביר את דבריו החמורים בסרטון שהופץ, ואמר כי "מה שאמרתי אמש זה היה מתוך צער נפלט לי המילים, גם עכשיו יש לי צער. אני לא יכול לסבול את הצער הזה. אבל זה לא קשור לר"ע. זה נכון שזה בושה שקורה דברים כאלו בארץ ישראל, אך באופן אישי ראש העיר עושה דברים טובים, ןהפתיע אותי לטובה, למרות שאני מצטער על מה שנעשה בחוץ. אני מברך את ר"ע בסייעתא דשמיא ובשם ריש לקיש ובשם ר' יוחנן. ושלא יפסיק לצחוק כל היום, ומי שלא מפסיק לצחוק כל היום הוא בעולם הבא נמצא".

בדוברות עיריית טבריה מספרים ל'בחדרי חרדים' כי "מתוך שיקולי בטיחות ואחריות ובשל בניה לא חוקית מסוכנת ומסכנת שחייבה הפסקת עבודה, ובשל תלונות של אנשי עמותת רבי מאיר בטענות לבעלות על הקרקע והסגת גבול, נערכה ישיבה לבקשת הרב קוק עם ראש העיר, שם הובהרו הדברים. הרב הצטער לשמוע על שאירע.

"משנתקבלה התלונה והועברה לפיקוח המחוזי לא נותרה ברירה אלא לחתום על צו המורה על פירוק הסככה מברזל שהוצבה על מתחם קבר האמוראי, הסמוך לשכונת המגורים רווקיה, ללא האישורים השונים לרבות אישורי הבטיחות. התעלמות מהתלונה מעבירה את הסמכות לועדה המחוזית ולפיקוח המחוזי והייתה יוצרת בעיה גדולה אף יותר".

בעירייה רומזים למעורבות פוליטית של גורמים המנסים לסכסך: "העיריה דוחה בשאט נפש את הניסיון הפוליטי הנואל של גורמים מסוימים שעשו פרשנות משלהם לחוק ולמקרה, והוציאו במכוון את הדברים מהקשרם. ראש העיר דאג להסדיר את המחלוקת ויפעל להמשך לשיקום ולשדרוג הציון כפי שמבוצע בימים אלה בקבר רבי מאיר, בקבר הרמב״ם ובחצר היהודים.

"ראש העיר מקדם תכנית לשיפוץ נרחב, הכשרת דרכי הגישה והנגשת אתרי הקודש בעיר, בעיקר לאוכלוסייה המבוגרת. אתרים כגון: קבר רבי עקיבא, קבר האימהות וקבר רבי חייא ובניו שהגישה אליו כלל לא קלה. ראש העיר נמצא בקשר רצוף אל מול משרדי הממשלה השונים לטובת הפרויקט החשוב הזה. העבודות במתחם קבר הרמב״ם ובשאר המקומות שצוינו לעיל׳, מתבצעות בשנתיים האחרונות בהשקעה של מיליוני ש״ח ובשת״פ עם גורמים רבים כגון משרד הבינוי והשיכון, משרד נגב גליל, משרד התיירות, מרכז מורשת, רב הכותל והחברה הממשלתית לתיירות".

לדברי דוברות עיריית טבריה, "הרב קוק וראש העיר הגיעו להבנות והחלטה לפעול בנחישות בדבר פיתוח הקבר בדרך הראויה לקדושת המקום כשאר קברות הצדיקים שבטבריה. הרב חיזק ובירך את ראש העירייה על פועלו בפרויקט פיתוח ושיפוץ קברות הצדיקים שבעיר טבריה".

ראש עיריית יוסי בן דוד מספר עוד ל'בחדרי חרדים' על העבודות באתר ואומר כי כי "עבודות שיפוץ מתחם קבר הרמב״ם השל״ה ורבי יוחנן נמצאות בעיצומן. השיפוץ הנרחב של קבר הרמב״ם מתבצע לאחר חודשי תכנון מוקפדים ורק לאחר הוצאת היתר בניה כחוק בשיתוף והודות לאתרי מורשת במשרד רוה״מ משרד התיירות, התמ״ת והמשרד לפיתוח הגליל והנגב ובסיוע הרב רבינוביץ רב הכותל.

"השיפוץ הנרחב הנו חלק מתכנית רחבה לשיפוץ ולהדגשת כלל אתרי המורשת בעיר טבריה הכולל: שדרוג הלהבה שחוזקה שצבעה שונה מאדום ללבן והנגשת דרכי הגישה עבור אוכלוסיות מבוגרות ובעלי צרכים מיוחדים שדרוג מערך התאורה נמצאים בעיצומם וימשכו מספר חודשים. במקביל חברת נת״י משלימה בימים אלה לבקשתנו את שדרוג כל הכניסות לטבריה לרבות כביש הכניסה לטבריה מחוף שקמים ועד לבית העלמין הישן הצמוד לחופי הכנרת. בקרוב נשלים את דרכי הגישה לקבר רבי מאיר והתקנת תאורה ביתר אתרי המורשת בעיר".

צו ההריסה ששוגר לבניה החדשה בקבר


הרב דב קוק יוסי בן דוד עיריית טבריה קבר רבי יוחנן וריש לקיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד