י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נתיב מהיר לתחבורה הציבורית

תשכחו מכל מה שידעתם על ים של טפסים, ריצות בין משרדים וחודשי המתנה מייגעים בדרך לרישיון אוטובוס. במרכז 'כיוון' מקצרים תהליכים

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

בשנים האחרונות הולך שוק התעסוקה ומתגוון. אפשרויות העבודה הן רבות מספור והיתרון הגדול בכך שכל אחד המחפש אחר מטה לחמו יכול למצוא אותו במקום עבודה המותאם לו אישית. מאז הקמתו של מרכז 'כיוון', הוא מביא למען ציבור מבקשי העבודה עוד ועוד קורסים, סדנאות והשמות איכותיות בדרך להשמה מובטחת בע"ה. וכך, כמו תחומים רבים שהפכו להיות אפשריים מתמיד, מציג מרכז 'כיוון' את הבשורה: עבודה זמינה ומיידית כנהג אוטובוס בתחבורה הציבורית.

שמעון פ., המשתתף בקורס תחבורה ציבורית שעל ידי מרכז כיוון, מספר על הבירוקרטיה המייגעת אותה היה צריך לעבור אלמלי היה ניגש למרכז 'כיוון'. "התהליך רק מתחיל בהוצאת טופס ירוק, אחריו צריך ללכת למשרד הרישוי ולהוציא טפסים רבים, עליהם יש להחתים את אגף התנועה את האגף הפלילי במשטרה, את משרד הרישוי, את רופא המשפחה ועוד. נאמר לי שיהיה עלי להמתין כארבעה חודשים לאישור הטפסים, ורק לאחר מכן אוכל לפנות למבחן הפסיכוטכני, שגם אחריו ישנה המתנה לא קצרה לתוצאות כשבסיומה אוכל סופסוף לגשת לקורס המעשי והעיוני ולהוציא רישיון".

שמעון פ. שמע על מרכז 'כיוון' ותוך כדי שהוא בעיצומו של התהליך הוא "חישב מסלול מחדש" וניגש כמו עשרות אחרים שהגיעו למרכז 'כיוון' כדי להשתלב בעבודה כנהגי התחבורה הציבורית, שם סיפר כי הוא ממתין כבר שישה חודשים לאישור. מכאן התקצרה הדרך פלאים: במרכז 'כיוון' יצרו קשר עם מי שנדרש ושמעון פ. קיבל מענה מידי. את שאר התהליך הוא עובר כעת בסיועו של מרכז 'כיוון', והדרך, כך הוא מדווח, מתקרבת לסיומה.

"יצאנו ביוזמה חדשה בשיתוף פעולה מלא עם משרד הכלכלה ומשרד התחבורה", אומר יוסי ה., יועץ השמה במרכז 'כיוון', "אנו מגישים לפונה את כל הטפסים הנדרשים בליווי הסבר מפורט, יש לנו איש קשר במשרד הרישוי אליו אנו מעבירים את טפסי הפונים, כשבתוך כחודש מקבלים כולם זימון למבחן הפסיכוטכני בנוסף לחיסכון המשמעותי בזמן ההמתנה מקבל הפונה מימון כמעט מלא של 85 אחוזים עבור כל התהליך, כולל לימודים והוצאת רישיון".

אך זו לא הבשורה היחידה, גם את חלקה של ההשמה לוקח מרכז 'כיוון' לידיים. חברות התחבורה הגדולות מציעות לפונים משרות חמות עם תנאים מצוינים, ביניהם התחשבות באורח החיים החרדי! השתתפות כספית במימון הלימודים המותנית בעבודה בחברה, ומשכורת גבוהה יחסית למשק הישראלי, העומדת כרגע על 39 שקלים לשעה (לא כולל שעות נוספות ועבודה בימי שישי ומוצ"ש) וכמובן תנאים סוציאליים מלאים.

יוסי ה. מסכם ואומר כי בסיומו של תהליך ממתינה עבודה מובטחת, והפונה לא נשאר רק עם תעודה ביד. "כעת הקבוצה הראשונה בעיצומה של ההכשרה העיונית, לאחריה יפנו להכשרה המעשית, ומשם- היישר לעבודה בעלת התנאים המעולים בחברות התחבורה המובילות".
מרכז כיוון תעודה לימודים הכשרה תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד