י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

החרדים יוצאים למלחמה במנהל 'יובלים' שיקרין סרטים בשבת

פרסום ראשון: המנהל הקהילתי קרית יובל יקרין סרטים בשבת בשכונה • פינדרוס: "להפסיק להם את התקציב באופן מוחלט" • ראוכברגר: "מישהו החליט להבעיר את העיר" • צביקה כהן: "הפרה בוטה של הסיכומים" • מלכיאלי: "לא נשתוק על ההפקרות"

חרדי וחילוני בקרית יובל. צילום: נתי שוחט, פלאש90
חרדי וחילוני בקרית יובל. צילום: נתי שוחט, פלאש90 צילום: נתי שוחט, פלאש 90

חילולי השבת בקרית יובל חוזרים: המנהל הקהלתי יובלים בירושלים הודיע כי השבת יקרין סרטים בבית טיילור בשכונה בליל שבת וביום השבת.

בדף הפייסבוק של המנהל נכתב עוד: "סופשבוע של סרטים מגיעים אליכם (כמעט) עד הבית! והסרטים הפעם משובחים במיוחד".

ומה הם מועדי הקרנת הסרטים? "ביום שישי בשעה 22:00 'המתמחה' עם רוברט דה נירו ואן האת'וויי ובשבת בשעה 11:00 סרט לכל המשפחה - 'בלינקי ביל' (מדובב לעברית כמובן)".

במנהל הוסיפו כי "תזמינו חברים, משפחה, שכנים, ובואו. הכניסה חופשית ועל בסיס מקום פנוי".

סגן ומ"מ ראש העיר ירושלים יצחק פינדרוס הגיב לבחדרי חרדים: "ברור שלא נוכל לחיות עם זה בשלום ומינהל יובלים לא יוכל להיות מתוקצב על ידי העיריה. גוף שמחלל שבת לא יכול להיות גוף עירוני ולא יכול לקבל תקציב מהעיריה. ולכן צריך להפסיק סופית את התקציב של מנהל יובלים בלי להתפשר בעניין הזה".

יו"ר סיעת יהדות התורה בעיריית ירושלים, אליעזר ראוכברגר, אמר בתגובה: "מישהו פה החליט להבעיר את העיר. אינני יודע מדוע ולמה ומה קרה כעת. פניתי בדחיפות לכל הגורמים, החל מראש העיר ניר ברקת, מחזיק תיק מינהלים קהילתיים משה ליאון, וגב' אריאלה רג'ואן האחראית על מינהלים קהילתיים, בדרישה שיעשו הכל לעצור את החרפה הזו. אני מקווה מאד שהם יפעלו במיידי, ולא יתנו יד להפרה הבוטה של הסטאטוס קוו ולהצתת אש בעיר".

ראוכברגר מוסיף: "אם חלילה בכל זאת לא יעצרו את זה, נצטרך להתכנס ולהחליט מה לעשות ועל דרכי הפעולה. משום שברור לכולם שאין מצב שנוכל לחיות עם הקרנת סרטים בשבת במבנה עירוני על ידי מינהל קהילתי שהוא זרוע של העיריה".

יו"ר סיעת ש"ס בירושלים וסגן ראש העיר צביקה כהן הגיב לבחדרי: "אנו רואים את ההתנהלות בקרית יובל החדשה/הישנה והינה הפרה בוטה בהחלטות ובסיכומים שהיו עם ראש העיר. ראש העיר התחייב בפנינו כי הצוות המקצועי של מינהל תרבות בעיריית ירושלים הוא זה שאמור לדאוג לשמירת הסטטוס קוו. סיכום זה הוא שנתן רגיעה לכל הצדדים, כיום הכרזת המינהל על חילולי שבת המונים בשכונה במתקנים הציבורים תוך רמיסת כבוד השבת הינה הפרה בוטה בסיכומים שהיו. הפורום הדתי חרדי בעיריית ירושלים יתכנס ויקבל את ההחלטות בהתאם".

חבר המועצה אריה קינג מגיב ל'בחדרי חרדים': "אני ממש בהלם. איך דבר כזה קורה? מפתיע אותי שמנהל קהילתי 'יובלים' שהוא מנהל כל כך רגוע שתמיד עמד במילה שלו ותמיד שמר על הסטטוס קוו מתנהג ככה".

חבר המועצה מיכאל מלכיאלי מש"ס הגיב לבחדרי חרדים: "אני קורא לחברי החרדים והדתיים להתנגד מכאן ולהבא בהעברה של כל סכום ותמיכה בוועדת כספים ובשאר הוועדות בעיריה למינהל יובלים. אסור לנו לעבור בשתיקה על ההפקרות וחוסר הכבוד שהעיריה בעזרת היד הארוכה שלהם, המינהל, מבזה את כבוד השבת".

חבר הנהלת העיר אשר מישאלי הגיב לבחדרי חרדים: "יש חברים שחושבים שבעשייה שקטה ניתן להשיג תוצאה ברוכה. גם אני בעד הידברות ושקט תעשייתי, אבל כאן נראה שמנסים פעם אחר פעם אחר פעם להוביל אותנו לקצה ולגרור פרובוקציה ציבורית, אבל כאן המקום להרים את הכפפה ולומר די! זה שבירת כל כללי המשחק והסטטוס קוו בעיר הקודש ואם נשתוק ונחריש זה רק יגבר! אל נחשה בעת הזאת ויש לפעול בכל הכלים שבסמכותינו כי לעת כזאת הגעתם למלכות".



קרית יובל מנהל הקרנת סרטים יובלים שמירת השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד