כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הדתיים בוועדה למינוי דיינים דורשים להדיח את המנכ"ל החרדי

החברים הדתיים בוועדה למינוי דיינים, דורשים כינוס והצבעה חשאית להדחתו של מנכ"ל בתי הדין הרבניים - עו"ד שמעון יעקובי • חברת הוועדה ל'בחדרי': "מפחדים ממנו" • ואיך זה קשור למאבק המר על מינוי הדיינים?

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: נציגי הדתיים לאומיים בוועדה למינוי דיינים, מתכננים להדיח את מזכיר הוועדה עו"ד שמעון יעקובי, המכהן גם כמנכ"ל בתי הדין הרבניים.

חברי הוועדה הדתיים לאומיים, דורשים כינוס הועדה והצבעה חשאית על המשך כהונתו, זאת מחשש של חברים בוועדה להצביע נגדו בהצבעה טלפונית גלויה.

חברת הוועדה למינוי דיינים רחל לבמור אומרת ל'בחדרי חרדים': "ההליך הקיים של אישור המשך כהונתו של מנכ"ל בתי הדין הרבניים במשאל טלפוני, מנוגד חוקית זאת לאחר שמינויו של מנכ"ל הוא על תקן בתי הדין, ולכן צריך הצבעה חשאית כמו הצבעות למינוי דיינים.

עוד אמרה לבמור: "המצב הקיים של הצבעה טלפונית, לא מאפשר הצבעה תקינה כאשר חברי הועדה חוששים להביע התנגדות למינויו של המנהל המכהן, אשר יוכל לדעתי לפגוע במי שיתנגד למינויו".

לפי החוק על שר הדתות ונשיא בית הדין הגדול, להציע מועמד למנכ"ל בתי הדין הרבניים. עליו אחר כך לקבל את אישור חברי הועדה למינוי דיינים. עו"ד שמעון יעקובי נתמך על ידי נשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף, ושר הדתות דוד אזולאי.

ייתכן גם, שהדרישה לכנס את הוועדה במידיית להצבעה חשאית, היא עוד נסיון של חברי הוועדה הדתיים לכנס את הוועדה ולערוך הצבעה על דיינים חדשים לבתי הדין האזורי, זאת לאחר התנגדות של החרדים להצבעה, מחשש להפסד בעקבות הרוב הברור החילוני-דתי בוועדה.

יעקובי מתפקדכיום כמנכ"ל בתי הדין רק באופן זמני ויש לחדש את מינויו. אך כאמור, בעוד יעקובי מבקש לאשר את חידוש המינוי באופן טלפוני - הם דורשים לערוך ישיבה מיוחדת לצורך כך.
הוועדה למינוי דיינים מזכיר הוועדה מנכל בתי הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד