י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

השמאל מתארגן להפריע ל'ריקודגלים'

מאבק בין אנשי שמאל קיצוני לאנשי ימין על רקע קיום צעדת ה'ריקודגלים' ביום ירושלים

צילום: גילי יערי
צילום: גילי יערי

מארגני צעדת ה'ריקודגלים' פנו הערב (ה) בבקשה דחופה למפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי בבקשה כי יפעל כנגד אנשי השמאל, שמתכננים להגיע לאירוע ריקוד הדגלים ולחולל פרובוקציות במקום.

הפניה למפקד המחוז באה בעקבות פוסט שפרסמה היום עמותת השמאל הקיצוני עיר עמים בדף הפייסבוק שלה, בה היא קוראת לפעילים להגיע לריקוד הדגלים, לצורך "תיעוד האירוע".

"כפי הידוע לך עמותת עיר עמים ופעליה מתנגדים לקיום מנהג ריקוד הדגלים והיא אף הגישה עתירה בעניין לבית המשפט העליון." פתח עו"ד אריה ארבוס אשר מייצג את עמותת עם כלביא את מכתבו, "אולם עמותה זו אינה מסתפקת בהתנגדות בדרכים המקובלות לפעילות שאינה מתיישבת עם תפיסתה הפוליטית. למרשתנו נודע כי עמותת עיר עמים מגייסת פעילים לעורר פרובוקציות ופועלת בדרכים נוספות על מנת להפריע לריקוד הדגלים. כך בין היתר, עמותת עיר עמים קוראת לפעיליה, באמצעות דף הפייסבוק שלה, לבוא עם מצלמות לריקוד הדגלים, בטענה כי "התיעוד עוזר" למניעת ריקוד הדגלים", כתב.

"אף אשתקד פעלו פעילי עמותת השמאל הקיצוני באורח דומה. הם נכנסים אל תוך הקהל כצלמים, אך בפועל הם מהווים גורם מתסיס שיוצר פרובוקציות ומצלמם. לא צילום הם מבקשים, אלא פרובוקציות. לא תיעוד אירועים מגמתם, אלא יצירת אירועים" הזכיר העו"ד כיצד 'תיעדו' פעילי השמאל את האירוע בשנים קודמות.

עו"ד ארבוס ממשיך במכתבו וקורא למשטרת ירושלים לפעול כנגד ההתארגנות הפרובוקטיבית ולהרחיק את מפגיני השמאל ממסלול התהלוכה "לפיכך אבקש בשם מרשתי להביא לידיעתכם את התארגנות פרובוקטיבית זו מתוך תקווה שיושכל לסכלה במעוד מועד. יוער כי הרחקת והפרדת קבוצת מפגנים ואף 'צלמים' זו מזו - הוכרה כפעילות מתבקשת" כתב, תוך שהוא מפנה לבג"צ אשר דן בנושא בעבר.

לסיום כותב עו"ד ארבוס "כפי הידוע לך, מרשתנו משקיעה רבות בממון, בהסברה ובסדרנים על מנת לשמור על הסדר, החוק והכללים בריקוד הדגלים. ההתנגדות המאורגנת של עמותת עיר עמים עלולה לפגוע קשות במאמצי מרשתנו ובמאמצי משטרת ישראל לשמור על הסדר באירוע. אנו סמוכים ובטוחים כי משטרת ירושלים תפעל לסיכול פרובוקציה זו בטרם התהוותה." סיים.

נזכיר כי השנה בעקבות התנגשות יום ירושלים עם חג הרמדאן הוקדמה צעדת ריקוד הדגלים בשעה. האירוע יחל בבמות הריקודים במרכז העיר בשעה 16:00, ובשעה 17:30 תחל הצעדה המסורתית לכותל המערבי דרך שערי העיר העתיקה. לאור הרמדאן סוכם עוד כי החל מהשעה 18:30 לא יתאפשר המעבר מאזור כיכר צה"ל לכיוון שער שכם.

עמותת "עיר עמים" פנתה גם לבג"ץ לביטול האירוע, לציון יום ירושלים. בתשובתה טוענת המדינה כי יש לדחות את העתירה בטענה שהמשטרה אישרה את קיומו של האירוע ונערכת בכוחות מתוגברים לשמירה על הסדר הציבורי.

עוד נטען כי אין הצדקה להגשת העתירה ימים ספורים לפני האירוע. בעמותת "עיר עמים" עתרו נגד קיום האירוע ברובע המוסלמי ביום בו יחל צום הרמדאן.
יום ירושלים דגלים בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד