י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מתמעטים הסיכויים שהרב ברלנד ישוב; אופציית הערעור חוזרת

כפי שצפה 'בחדרי חרדים', הרב אליעזר ברלנד לא שב השבוע ארצה, ועתה התמעטו הסיכויים שיוסגר בהסכמתו • מקורביו שוקלים לפתוח מחדש בקרב משפטי בערכאות המקומיות, ולפעול למען שחרורו • הרב מהכלא: "השם מנחה את העולם"

מתמעטים הסיכויים שהרב ברלנד ישוב; אופציית הערעור חוזרת

 

פרשת הרב ברלנד: מתמעטים הסיכויים שמנהיג 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד, העצור בדרום אפריקה, אכן ישוב ארצה למשפטו, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. זאת לאחר שכפי שצפה 'בחדרי' הרב לא הוסגר השבוע לישראל.

כפי שדווח ב'בחדרי', הרב ברלנד חתם על הסכם הסגרתו לישראל, בתיווכו של רבה של מגדל העמק הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, ושרת המשפטים איילת שקד והפרקליטות אישרו את ההסגרה. הרשויות בישראל התחייבו לאנשיו של הרב ברלנד כי יתנהגו אליו בכבוד הראוי לו, כך שהרב לא יגיע ארצה בבזיון.

הרב היה אמור לפי התוכנית לעלות על טיסה לישראל, ביום שני השבוע. אך כפי שדווח 'בחדרי חרדים', שר המשפטים המקומי עיכב את חתימתו על מסמכי ההסגרה, דבר שמנע את העברתו לידי ישראל.

במוצאי השבת דיווח 'בחדרי' שהרב לא יוסגר לישראל השבוע. ולא ישוב ארצה, וכי התגברה ההתנגדות בקרב חסידיו למהלך.

במהלך השבוע כפי שאמרו מקורביו ל'בחדרי', עדיין הייתה תקווה שהרב יחזור. מקורבי הרב אמרו: "בכל רגע המסמכים צפויים להגיע לידיו של שר המשפטים ואנו מחכים לכך. זה עניין של ימים בודדים. ובכל רגע שר המשפטים עלול לחתום על מסמכי ההסגרה של הרב, זה יכול לקרות בכל רגע. הסיכויים לשובו של הרב עוד השבוע, עדיין קיימים".

עתה, לאור העיכוב ומסיבות נוספות, התמעטו הסיכויים שהרב יחזור ארצה - גם לא בשבוע הבא. מקורביו שוקלים עתה לחזור לאופציית הערעור על מעצרו, ומקווים להביא לשחרורו מהכלא.

הרב ברלנד - אשר עד לרגע האחרון עמד על כך שההסכם יקויים, והסביר את רצונו לשוב ארצה בכך שעליו לסיים את גלותו, אמר היום מתאו בכלא למקורביו: "הכל בידי ה', ה' מנהל את העולם".

הרב אליעזר ברלנד דרום אפריקה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד