י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כל יהודי – חייל במלחמתה של תורה

במלחמה הקשה מכולן, נגד חילולי השבת, ההתקרבות לאומות העולם ושאר התועבות - כל יהודי הוא חייל

כל יהודי – חייל במלחמתה של תורה

"מבן עשרים שנה ומעלה כל יצא צבא בישראל תפקדו אתם לצבאותם" (א, ג)

הנה דרך העולם שמונים את אנשי הצבא כאשר עומדים לפני מלחמה, בכדי לדעת את שיעור גודלו ועוצמתו של הצבא, והאם יוכל להתמודד מול האויב, ובאיזו דרך.

בני ישראל באותו הזמן לא נערכו למלחמה, כיבוש ארץ ישראל היה בכוחו של הקב"ה, וגם בספר יהושע לא מצאנו שמנו את העם לפני הכיבוש של ארץ ישראל, וא"כ, למה נפקדו כעת?

אכן, באמת אחר שיצאו בני ישראל ממצרים וקבלו את התורה, עמדו בפני מלחמה גדולה וקשה, דהיינו מלחמת החושך וטומאת התאוות שכבשו את העולם.

כך אמר שלמה המלך בשיר השירים (ג, ז-ח), "הנה מטתו שלשלמה ששים גיבורים סביב לה מגיבורי ישראל, כולם אחוזי חרב מלומדי מלחמה איש חרבו על ירכו מפחד בלילות", ומפרש שם רש"י, "מטתו שלשלמה – היינו משכן הקדש, סביב לה ששים ריבוא שיצאו ממצרים, גיבורי מלחמתה של תורה, מפחד בלילות, פן ישכחו את התורה ויבואו צרות קשות להם ולעולם".

כאשר נערכו כלל ישראל לקראת מלחמה קשה זו, ספרו את העם לדעת את כוחם, ולהדגיש לעכל אחד שהוא חייל מן המניין, ועליו להצטרף לכלל הלוחמים וללחום גם הוא בחירוף נפש את מלחמתה של תורה.

מלחמה זו החלה בראשית תולדות אומתנו, ונמשכת גם כיום בכל תוקפה.

האוייבים נגד קדשי ה' הם גל חילולי השבת, ההתקרבות לתרבויות אומות העולם, ושאר כל התעבות אשר נתרבו כל כך, ארצנו הקדושה התכסתה בזמנינו בענן עב של חילוניות הבז לכל קודש, ומה עלינו לעשות, כיצד להילחם?

זהו שנאמר, "כולם אחוזי מלחמה", מלחמתה של תורה! עוד שיעור תורה, עוד דף גמרא, עוד פרק תהלים, עוד מצוה ועוד משה חסד, ובעיקר לדעת שאנו בעידן מלחמה, ובמלחמה אין יום ואין לילה ואין בקשת מנוחה, אלא צריך לעשות את המצוות במסירות וחירוף נפש.

ולכן נמנו בני ישראל, ללמדנו, כי הצלחת המלחמה תלויה בגיוס כל הכוחות כולם, ואיננה רק ליחידים.

כן עלינו לדאוג היום ביותר לא רק לעצמנו שנלמד תורה ונשמור את המצוות, אלא לדאוג גם לאחרים, למוסדות תורה ולשיעורי תורה, שכנים וקרובי משפחה, כי ככל שמצטרפים יותר ויותר חיילים לשורות הקרב, כך הנצחונות יהיו יותר ויותר מרשימים בעזרת השם יתברך.

בברכת שבת שלום ומבורך

צוריאל
כלל ישראל מלחמה חייל צבא השם מצוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד