כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

משטרת תל אביב בלחץ: שוטרי יס"מ פשטו על בית משפחה בשומרון

בהמשך לחשיפת 'בחדרי חרדים' - לאחר שלא הצליחו להוציא צווי הרחקה לחרדים, פשטו שוטרי יס"מ על בית משפחה בשומרון ועצרו את האם • חוננו: "מחדלי המשטרה בנושא המצעד נמשכים. כעת מדובר במחדלים הקשורים לנקיטת צעדים דורסניים"

צילום: דוד זר
צילום: דוד זר

המשטרה מפגינה לחץ: שוטרי יס"מ פשטו הלילה (ו') על ביתה של משפחה בשומרון ועצרו את אם המשפחה לרגל המצעד שייערך הבוקר בתל אביב. לאחר כשעתיים שוחררה האישה ללא כל תנאי.

הבלשים עיכבו לחקירה את אם המשפחה, גננת ואם לארבעה ילדים. הכוחות היו מצוידים בצו חיפוש עליו היתה חתומה שופטת בית משפט השלום בתל אביב שלומית בן יצחק, העירו את בני המשפחה והחרימו מחשב ואת מכשיר הפלאפון של האשה.

לאחר החיפוש לקחו הבלשים את האשה לחקירה ללא צו כלשהוא אך אפשרו לבעלה להתלוות אליה יחד עם תינוקם. בתחנה תוחקרה האישה בנוגע למצעד, אולם לטענתה היא לא ידעה כלל מקיום המצעד והיא אינה קשורה לכל פעילות בנושא בשום צורה. מדובר באשה נורמטיבית, מעולם לא נחקרה במשטרה ואינה פעילה פוליטית.

יש לציין כי בימים האחרונים סייעו בארגון חוננו לכמה אזרחים שעוכבו מבתיהם לתחנות המשטרה ונדרשו לחתום על התחייבות שלא יגיעו לתל אביב בזמן המצעד. בחוננו מציינים כי עד כה היה מדובר באנשים שנחקרו בעבר במשטרה או מזוהים אידיאולוגית עם התנגדות למצעד, אולם מעצר האשה הלילה מהווה חציית גבול נוספת הן בשל צורת המעצר באישון לילה והן בשל העובדה שלדבריה היא מעולם לא נחקרה במשטרה בעבר או פעלה בצורה כזו או אחרת למחאה כנגד המצעד.

בארגון חוננו המסייע למשפחה מוסרו בתגובה: "מחדלי המשטרה בנושא המצעד נמשכים רק שכעת מדובר במחדלים הקשורים לנקיטת צעדים דורסניים בסגנון הק.ג.ב. לעצור אשה נורמטיבית ב-2 בלילה ללא סיבה וללא צו? אנו מקווים שהשותפים למעשה יתנו את הדין".

כזכור, ביום שלישי השבוע פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי כוחות משטרה הגיעו לבתיהם של כ-20 קיצונים מנטורי קרתא בירושלים ודרשו מהם לחתום על צווי הרחקה בהסכמה, לפיהם לא יגיעו לתל אביב בשעת המצעד.

חלקם הסכימו וחתמו, אך חלקם סירבו. המשטרה פנתה לבית המשפט להוצאת צווי הרחקה בכפייה, אולם בית המשפט לא נעתר כלל לבקשה והמשטרה נאלצה למשוך את הבקשה.
המצעד בתל אביב מעצרי מנע חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד