י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המחבלים מארמון הנציב מואשמים; "התנפלו בסכין וגרזן"

כתב אישום הוגש נגד שלושה מחבלים בני 16 תושבי ג'אבל מוכאבר על ביצוע פיגוע דקירה בארמון הנציב בירושלים, ועל תכנון פיגוע נוסף

הפיגוע בארמון הנציב
הפיגוע בארמון הנציב

כשלושה שבועות לאחר הפיגוע, הוגש כתב אישום נגד שלושה מחבלים קטינים בני 16 תושבי ג'אבל מוכאבר על ביצוע פיגוע דקירה בארמון הנציב בירושלים, ועל תכנון פיגוע נוסף.

שלושת המחבלים נעצרו בפאתי שכונת ג'אבל מוכבר, אחד מהם נמלט ברגע האחרון כי חשש להריסת בית הוריו, והשני הוא 'דור שני' לטרור - שאמו נעצרה לפני שבוע וחצי בחשד לניסיון דקירה.

על פי כתב האישום, במהלך חודש פברואר 2016 על רקע המצב השורר בין יהודים וערבים בירושלים ופעילות המשטרה בירושלים למניעת טרור, גמלה בליבם של שניים מהמחבלים ההחלטה ליטול חלק במאבק הלאומי והדתי על דרך של ביצוע פיגוע דקירה כלפי יהודים או אנשי כוחות הביטחון, במטרה להורגם ולהיות שהידים.

על רקע זה הם התכתבו בשיחה פרטית באמצעות פייסבוק וקשרו קשר לבצע יחד פיגוע התאבדות דקירה, זאת במטרה להרוג יהודי ולמות "מות קדושים". הם סיכמו את מועד ומקום המפגש ביניהם, ממנו יצאו לבצע את הפיגוע. לצורך כך קבעו כי יצטיידו בסכין וגרזן. ב-6 במאי 2016 הם שקלו יחד מספר מקומות אפשריים לביצוע הפיגוע, ולבסוף החליטו לבצע פיגוע דקירה בשכונת ארמון הנציב בירושלים. הם קבעו להיפגש ביום 10.5.16 בשעה 7:00 בבוקר בג'בל מוכבר, על מנת לצאת משם לביצוע פיגוע הדקירה.

בבוקר יום הפיגוע, בדרכו למקום המפגש המתוכנן, פגש אחד הנאשמים בבן דודו, הנאשם אמר לו כי הוא יוצא לבצע פיגוע דקירה, מסר לו את מכשיר הטלפון הנייד שלו וביקש ממנו כי במידה והוא ימות ידאג למסור את מכשיר הטלפון למשפחתו. אחד הנאשמים הביא עימו סכין וגרזן, והשלושה החליטו שרק שניים מהם יטלו חלק בפיגוע ואילו הקטין השלישי ייצא לביצוע פיגוע דקירה רצחני באוטובוס במטרה להרוג יהודי, לאחר שהשניים האחרים יהפכו לשהידים.

סמוך לשעה 8:00, הבחינו הנאשמים בקבוצה של נשים מבוגרות בעלות חזות יהודית צועדות בשביל הסמוך לטיילת ארמון הנציב, כאשר שתיים מהן צועדות מקדימה. הנאשמים סיכמו ביניהם כי ידקרו את הנשים אחת אחר השניה.

הנאשמים שלפו כל אחד את הסכין והגרזן שהחביאו בתיקם והתקרבו במהירות למתלוננת בת 84, אשר הלכה אחרונה בטור במרחק מה מאחור מיתר המתלוננות, מאחורי גבה. שני הנאשמים תקפו אותה באמצעות הסכין והגרזן, בכוונה לגרום למותה וגרמו לה מספר דקירות בפלג גופה העליון וברגלה. אח"כ המשיכו בריצה לעבר המתלוננת בת 86, ותקפו אותה באמצעות הסכין והגרזן בכוונה לגרום למותה. יתר המתלוננות, אשר שמעו את זעקות חברותיהן, נסו על נפשם, ושני הנאשמים נמלטו מהמקום.

בהמשך להסכמת הנאשמים, סמוך לאחר ביצוע הפיגוע, פנה אליהם הקטין השלישי ב"פייסבוק" וביקש לתכנן פיגוע דקירה נוסף במטרה להרוג יהודי. השניים קבעו לשוחח בעניין בימים הקרובים על מנת לקדם את תכנון הפיגוע. בהמשך מחקו הנאשמים את חשבונות הפייסבוק שלהם וכן כל התכתבות ביניהם בנושא, במטרה לשבש הליכי חקירה למנוע ולהכשיל הליך שיפוטי.
פיגוע ארמון הנציב פיגוע דקירה ארמון הנציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד