י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים': בוטלה הקרנת הסרטים בשבת

פרסום ראשון: לאחר שהתכנון להקרין סרטים בשבת בקרית יובל פורסם ב'בחדרי' ובעקבות התגייסות הנציגות החרדית בתמיכתם של ברקת וליאון - הוחלט על ביטול ההקרנה • ראוכברגר: "השכל הישר ניצח" • סבן: "בגלל החזית החרדית האחידה"

עימות בקרית יובל. צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90
עימות בקרית יובל. צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90 צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בוטל חילול השבת בקרית יובל: בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' אתמול (ה) על חילול שבת במינהל הקהילתי יובלים בשכונת קרית יובל בירושלים, שם תכננו להקרין סרטים בשבת הקרובה - ההקרנה בוטלה לאחר שנערכה הצבעה במינהל והנציגים החרדים והדתיים הצביעו נגד, כמו גם הנציגים החילונים מטעם העירייה שעשו זאת בהוראת ראש בעיר ניר ברקת.

לבחדרי חרדים נודע, כי מנהל המינהל קיבל הוראה מהעירייה ומהחברה למתנ"סים לסגור את שערי המבנה ולבטל את האירוע שתוכננן לשבת.

רוני שרון, יו"ר ההנהלה במנהל, שיגר הצהריים את תוצאות ההצבעה האינטרנטית בנושא הקרנת סרטים בשבת לחברי המינהל.

"בהצבעה שהתקיימה היום בנושא לדלעיל הצביעו 7 חברים נגד הקרנת סרטים היום ובשבת ועד ה 19.6. כל החברים האחרים לא לקחו חלק בהצבעה. לאור תוצאות ההצבעה ההחלטה היא שלא יוקרנו סרטים היום ובשבת ועד ה 19.6 עד לקיום דיון בהנהלה בנושא זה. החלטה זו מעוגנת בחוות דעת משפטית של היועץ המשפטי של המתנסים עו"ד דני פלד.

"ניתנה הנחייה לצוות המקצועי בראשות המנכ"ל ליישם החלטה זו שהתקבלה היום שמשמעותה לא לקיים סרטים היום ובשבת ועד ה-19.6", נאמר בהודעה ששלח שרון.

יו"ר סיעת "יהדות התורה" אליעזר ראוכברגר אמר ל'בחדרי חרדים' בתגובה: "ההיגיון והשכל הישר ניצח. עיריה לא יכולה להרשות לעצמה שמינהל קהילתי שהוא זרוע שלה תפר בבוטות את הסטאטוס קוו ותבעיר את העיר. כל הנציגות החרדית והדתית התייצבה כאיש אחד ודיברה בקול ברור וצלול שאם יוקרנו סרטים בשבת יהיו לכך השלכות חמורות ביותר ובוודאי עצירת כל התקציבים למינהל קהילתי יובלים, וכאשר פועלים ביחד זו התוצאה.

"מיד כשנודע אתמול על הכוונה להקרין סרטים השבת, פניתי לראש העיר ניר ברקת, למחזיק תיק מינהלים קהילתיים משה ליאון ולאחראית בעיריה על המינהליים אריאלה רג'ואן, ואני מודה להם על המאמצים הרבים שעשו ביממה האחרונה כדי להביא לביטול החרפה הזו ומנעו חילול שבת המוני".

חבר מועצת העיר נחמניאל סבן אמר לבחדרי חרדים: "כתושב ירושלים, אני שמח שהשפיות גברה ונתקבלה החלטה חוקית על ידי מנהל קהילתי יובלים, שלא לפרוץ את הסטטוס קוו. הסיעות החרדיות עשו חזית אחת והציבו עובדה בפני ראש העיר שפריצת הסטווס קוו על ידי מנהל קהילתי יובלים לא תעבור לסדר היום על כל המשתמע. האחדות הזו, תוביל הלאה למעשים חיוביים למען ירושלים".

משה ליאון, חבר הנהלת עיריית ירושלים ומחזיק תיק המינהלים הקהילתיים, מסר בתגובה: "אני שמח שהצלחנו לאחד את הקרעים ולפתור את המשבר במינהל קהילתי יובלים ולהדגיש את המאחד
ביום איחודה של ירושלים".

מלשכתו של משה ליאון נמסר לבחדרי חרדים, כי "בהנחייתו ובגיבוי של ראש העיר ניר ברקת, היום יום ו' התקיימה הצבעה בין חברי הנהלת מינהל קהילתי יובלים על הקרנת הסרטים בשבת במינהל קהילתי יובלים. בהצבעה הדמוקרטית שהתקיימה הוחלט שלא יוקרנו סרטים היום ובשבת עד לקיום דיון בהנהלה בנושא זה".



הקרנת סרטים קרית יובל ביטול ניר ברקת מאבק חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד