כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מאבק בטבריה: העירייה יזמה הפרדה, ההורים החילונים מוחים

בעקבות מצוקתו של התלמוד תורה שבנשיאות הרב קוק בטבריה, בא ראש העיר לקראת המגזר החרדי והקצה עבורו חלק מבית ספר ממלכתי ותיק הפועל בעיר, אלא שכעת ההורים החילונים מוחים, הלימודים ביום שישי הושבתו ועתיד בית הספר בסכנה

מאבק בטבריה: העירייה יזמה הפרדה, ההורים החילונים מוחים

טבריה סוערת בגלל הקצאה שביצע ראש העיר לטובת תלמוד תורה חרדי בעיר, על חשבונו של בית ספר ממלכתי.

על מנת לאפשר לילדים החרדים ללמוד במבנה, ראש עיריית טבריה יוסי בן דוד החליט לחלק את בית הספר הממלכתי "ארליך" הפועל למעלה מ-100 שנה, כך שבחלקו ילמדו ילדי תלמוד תורה.

על פי התכנית, בחלקו הגדול של המבנה, ילמדו התלמידים החילוניים ששלטו עד כה בכל בשטח, ואילו בחלקו הקטן יותר - יכנסו ללמוד תלמידי תלמוד תורה של הרב דב קוק.

המבנה ששימש עד כה לתלמוד תורה של הרב קוק, נמכר לקבלן לטובת בניין מגורים, כך שהתלמידים נותרו ללא מבנה קבע והעירייה נרתמה לעזרתם.

אולם לא כולם ראו זאת בעין טובה: הורי התלמידים והנהלת בית הספר ארליך מחו על המהלך, ובסוף השבוע, התקיימה שביתה של ההורים וכ-250 ילדי בית הספר לא הגיעו לספסל הלימודים ביום שישי.

בנוסף, ההורים גם מאיימים שלא ירשמו את ילדיהם לשנת הלימודים הבאה, כך שבית הספר בן מאה השנים עלול להיסגר. ההורים מוחים על ההפרדה הפיזית הצפויה לחצוץ בין התלמידים ועל כך שבית הספר החילוני יהפוך לחרדי.

דובר עיריית טבריה אילן אוחנה אומר לבחדרי חרדים: "ישנו תהליך מסודר של בקשה להקצאה שהועברה לוועדת ההקצאות העירונית ושפורסמה כמתחייב מהחוק בעיתונות הכתובה..למערערים ישנה אפשרות להגיש התנגדויות במועד שנקבע למשך 45 יום. בתום המועד ייקבע תאריך להתכנסותה של וועדת ההקצאות ובה יצטרכו לקבל החלטות בנושא. עדיין לא תמה תקופת ה45 יום ועדיין לא התכנסה הוועדה. לאחר הדיון בועדת ההקצאות הנושא יועבר לאישור מועצת העיר.

"בכל מקרה, בהתאם לבקשה שהוגשה לוועדת ההקצאות העירונית מדובר בהקצאה זמנית בלבד מוגבלת בזמן לתקופה של שנה, עם אופציה להארכה בעוד שנה. ראש העיר טבריה יוסי בן דוד ייוועד בקרוב עם נציגי ההורים של בית ספר ארליך ועם וועד ההורים העירוני, על מנת לדון בנושא זה".

בית הספר ריק מתלמידים. צילום: חדשות "הרשת הצפונית", טבריה










הרב קוק בית ספר תלמוד תורה הקצאות הורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד