י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב פינטו להורים השכולים: "אליה ז"ל היה ביכורים"

רבה הספרדי של אשדוד ניחם את הזוג וינגוט, שבנם הפעוט נפטר כשנשכח ברכב, וסיפר על טרגדיה אישית שעבר בילדותו בפטירת אחיו

הרב פינטו להורים השכולים: "אליה ז"ל היה ביכורים"

מאז פטירתו הטראגית של הפעוט אליה וינגוט ז"ל, שנשכח ברכב בתחילת השבוע שעבר בעיר אשדוד, פקדו את בית המשפחה רבנים וציבור רחב של מנחמים, כשביניהם הורים ששכלו את ילדיהם במקרים דומים ובאו לחזק ולעודד את המשפחה.

לקראת סיום השבעה, הגיע הרב הראשי הספרדי של העיר הגאון רבי חיים פינטו כשהוא מלווה בראש המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, כדי לנחם את ההורים. הרב ישב איתם במשך שעה ארוכה תוך כדי שהוא מחזק ומעודד כל העת, ואף הביא עובדות והנהגות של מקרים קשים שרואים בהם את יד ההשגחה העליונה.

בין הדברים אמר ש"המנחה של שבועות זה הבאת הביכורים, ולצערינו אין מתנת ביכורים גדולה מזו שהבאתם, כפי שכתוב 'ביום הביכורים בהקריבכם מנחה חדשה לה'' וזה לכפר על בני כל העיר, והתינוק שהוא תינוק של בית רבן נלקח דווקא בצורה כזו ולא אחרת, כדי שכולם יזדעזעו מהמקרה ויתעוררו והמטרה זה חשבון נפש".

"כולנו הזדעזענו והרגשנו חלק מזה, ולכם ההורים זה ודאי מאוד קשה כמו שמובא במדרש על ברוריה אשת התנא רבי מאיר ששני ילדיה נפטרו בערב שבת ולא סיפרה לבעלה כדי שלא יצטער כל השבת עד למוצ"ש ורק אז אמרה לבעלה: 'אדם נותן בידינו פיקדון, כאשר אדם זה חוזר ומבקש את הפיקדון שלו, האם צריך להחזיר לו?' והבין רבי מאיר שהקב"ה לקח את הילדים אליו. ואנו מאמינים בתחית המתים ובהשגחה עליונה וצריך להמשיך הלאה לעשות ולפעול למען שמו יתברך".



הרב פינטו סיפר באריכות מקרה מזעזע כשבהיותו תינוק אחיו הקטן התינוק נפטר בטרגדיה כאשר נחנק בעת האכילה.

"אתם חייבים לקבל על עצמכם שברוך דיין האמת, אין אנו יודעים איזה נשמה גבוהה היתה בו, ואל תיכנסו בזה כלל, אנו מתקרבים לחג השבועות ותגידו שאכן זכינו לתת ביכורים לה', אבל שאף אחד מעם ישראל לא יזכה לזכיה הזו וזכיתם שרבים התעוררו מהמקרה הקשה הזה והרהרו בתשובה".

הרב פינטו סיים את תנחומיו ואמר להורים: "אתם צריכים להתעודד להתחזק ולהתרפא והיתה לכם שמחת עולם, ובע"ה תזכו לעוד ילדים בריאים ושלמים וימלא החיסרון של הבית הזה".

















אליה וינגוט הרב פינטו ניחום אבלים אשדוד מנחת ביכורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד