ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

הדרך של 'המחנה הציוני' לממשלה: הדחת 'הבית היהודי' מהקואליציה

המשבר האחרון בין שר החינוך בנט לראש הממשלה חלף אמנם - אך המשקעים נותרו: בעוד יו"ר הבית היהודי מאיים כי אם תהיה התקדמות במשא ומתן מפלגתו תפרוש מהממשלה, פונה מקורבו של נתניהו לראשי מפלגת 'המחנה הציוני'

נפתלי בנט והרצוג, צילום: פלאש90
נפתלי בנט והרצוג, צילום: פלאש90

המשבר שלא נגמר - בעוד המריבה האחרונה סביב דרישתו של בנט למזכיר צבאי לחברי הקבינט תמה, וליברמן נכנס לתפקיד שר הביטחון, נראה כי בסביבת ראש הממשלה עדיין שואפים לדחוק את בנט מחוץ לממשלה.

בסוף השבוע התבטא שר החינוך בנט כי אם המגעים מול הפלסטינים יבשילו לכדי משא ומתן, צפויה 'הבית היהודי' לעזוב את הממשלה. בסביבתו של נתניהו לא רק שלא נבהלו מהאיום, אלא אף שיגרו את נתן אשל, מקורבו של נתניהו, שפרסם מאמר במעוז השמאל "הארץ" ובו קרא לראשי המחנה הציוני להצטרף לממשלה על מנת לקדם את המשא ומתן.

בכירים במחנה הציוני רמזו במהלך סוף השבוע כי אם 'הבית היהודי' תעזוב את הממשלה, המפלגה תשקול שוב להיכנס לקואליציית נתניהו. על רקע הדיווחים על פתיחת ערוץ משא ומתן מול הפלסטינים והתקדמות במגעים, אמרה בכירת מפלגת העבודה והטוענת לכתר שלי יחימוביץ' כי "אם נתניהו וליברמן יובילו מהלך אמיתי, האצבע שלנו תהיה שם".

יצויין כי יחימוביץ' הייתה מהמתנגדות החריפות להצטרפות לממשלה. עם זאת, היא הביעה חוסר אמון באשר לכוונותיו המדיניות של נתניהו - "כשאני רואה את נתניהו ואת ליברמן מפריחים באופן פתאומי מלות שלום עכשיו וסביבם המיית יונים, אני לא יכולה שלא לחשוב עליהם מולקים עוד רגע את ראשן של היונים ואופים אותן בתנור, ממולאות בשיירים של מה שיישאר ממפלגת העבודה אם חלילה תחבור אליהם על בסיס המלים האלה".

הרצוג מצידו אמר גם הוא כי בלי הבית היהודי הוא רואה את עצמו נכנס לממשלה. באירוע "שבתרבות" במודיעין אמר הרצוג כי "נתניהו בחר ללכת עם הקיצוניים. אני לא רואה סרט שהוא נפרד מהם. אם נתניהו ייפרד מהימין הקיצוני אנו נתכנס ונחליט. אני מנהיג הקבוצה, אבל לא דיקטטור".

מי שהודיע כי בשום פנים ואופן הוא לא רואה את עצמו חלק מהממשלה זהו יאיר לפיד, כנראה כתוצאה מהווטו שהטילו על כך הח"כים החרדים.
נתניהו בנט המחנה הציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד