כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הצלם דוד זר עלה לקבר יוסף, והתרגש • כנסו

העליה ההמונית לקבר יוסף בליל 'יסוד שביסוד' הביאה אליה אף את הצלם דוד זר, שחוץ מתמונות גם כתב על החוויה האדירה

הצלם דוד זר עלה לקבר יוסף, והתרגש • כנסו
דוד זר

יום חמישי בלילה ליל 'יסוד שביסוד' הצטרפתי לאיש חסד מזק"א בדרכו לקבר יוסף הצדיק בשכם. הוא לא יצא לפני שדאג לחבר לג'יפ שלנו טנקר ענק לנגרר, מלא במים קרים וקוביות קרח בפנים, להרוות את צימאונם של עמך בית ישראל המגיעים לציון.

אז יצאנו לדרך, הוייז מציין 40 דקות להגעה לכניסה לשכם. מאחר ואין כניסה לרכבים פרטים לתוך שכם ובעיקר רכב לא מוגן, איש החסד כבר בדרך עסוק בטלפונים עם הקצינים והאחראים במקום שידאגו לכניסה של הטנקר.

בכניסה לשכם כבר המתין לנו רכב משוריין עם גרר שחיבר לעצמו את הטנקר ואסף אותנו לתוכו. נכנסנו לתוך שכם.

במקום שקט מופתי, זאת מאחר וידוע לכוחות על רצון של חוליה מסויימת לפגוע בבאים ובעיקר לרכב צבאי, תוך מספר דקות שהיו כנצח הגענו לציון של יוסף הצדיק.



אי אפשר לתאר במילים - אלפים במספר, יהודים הקדושים מתפללים וזועקים להשם יתברך שבזכות יוסף הצדיק יזכו לישועות וכל אחד בתפילה שלו. בחוץ, אלה שכבר פקדו את הציון פתחו בריקודים יד ביד ולב אל לב, חרדי ובנו מתנחל עם גיסו, וליטאי עם חסידי - בשירה בזכות יוסף הצדיק אפרים ומנשה, ימלא כל משאלותינו לטובה.

וגם אלה שטעמו מהעוגות והשתיה מהטנקר בכניסה שאיש החסד ב.י. דאג לאייש כל כמה דקות בכוסות חד פעמיות, הצטרפו לשירה והריקודים.

ואז הגיעו עוד 40 אוטובוסים כרכבת, ועם פתיחת הדלתות נראה צונאמי אנושי עז נוהר לכיוון הציון. אבא עם בנו על הידיים דוהר בהתרגשות, ואישה עם קערת בצק לשם הפרשת חלה וכו'... וכולם בסדר מופתי ללא הפרות הסדר.

מה שנותר לחיילים בזמן זה לאכול מנות בשר, שערן ניסים ורן סיבוני מגריל בר בירושלים עשו במיוחד לחיילים עם מנגל ענק וכל טוב. לא נותר אלא להודות לאלה שדאגו לתפילות ולארגון - ישראל זייבלד, נתנאל שניר, ישראל ווינברג, אברהם גרישפן, ישעיהו בן פנחס, אריה סבג, יעקב כהן, אליצור טרבלסי, מיקי סיבוני ונתן סבג.

















































































קבר יוסף טנקר קרח זקא דוד זר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד