כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מדינה שלמה התגייסה למען הלוחם מעפרה

תוך שעות ספורות גוייס הסכום עבור פצוע צוק איתן, שהמדינה סירבה לשפץ את ביתו • מאז הוא הוכפל כבר

יהודה הישראלי
יהודה הישראלי

קמפיין לגיוס המונים ברשת שהחלה תנועת 'ישראל שלי' לטובת יהודה יצחק הישראלי, חייל צה"ל שלם ב'צוק איתן', ונפצע אנושות בקרב האחרון בו נהרג הדר גולדין הי"ד - צבר הצלחה היסטרית.

הקמפיין החל לאחר שהמדינה סירבה לממן הרחבה לביתו של הישראלי, משום שהבית ממוקם בעפרה וללא תב"ע. 'ישראל שלי' החלה בגיוס המונים כאשר היעד הראשון היה 600 אלף ש"ח, סכום שנאסף תוך שעות, והגיע עד 1,200,000 שקלים נכון לעכשיו.



בפוסט של 'ישראל שלי' הם מספרים כי - "שנתיים הוא שכב מחוסר הכרה, מוקף באשתו, הוריו ומשפחתו המסורים, שלא משו ממיטתו ולא הפסיקו להאמין ולקוות שהצעיר החייכן יתעורר יום אחד וישוב להיות כשהיה. עם ישראל זוכר את מעמד הברית המרגש של הבן שנולד ליהודה, בעת שהיה מחוסר הכרה. עין לא נותרה יבשה עת נתנו לו את השם ארז והתפללו שהאבא יזכה לגדלו לתורה, לחופה ולמעשים טובים.

"הנס קרה ויהודה שב להכרתו לפני חודשים מספר. מאז, הוא מצוי בתהליך שיקום אינטנסיבי, מתיש ומאתגר במהלכו לומד יהודה מחדש מיומנויות וכישורים בסיסיים, מתוך תקוה שהנחישות שלו, האמונה החזקה ותעצומות הנפש, יחד עם התמיכה הבלתי מסויגת של המשפחה ושל עם ישראל כולו - יביאו להחלמתו השלמה.

"כעת הגיע השלב שבו יהודה רוצה ויכול לעזוב את כתלי בית החולים ולשוב לביתו, שם ימשיך את תהליך השיקום הארוך והמורכב. כמו כל חייל פצוע, יהודה זכאי לסיוע של משרד הבטחון במימון התאמת ביתו למגבלות שנובעות מפציעתו.

"אלא שבמקרה של יהודה סיוע זה נמנע ממנו בשל העובדה שביתו נמצא בישוב עופרה, הנתון בהליך של הקפאת בניה וכל הרחבה והתאמה של הבית אינה מאושרת על ידי משרד הביטחון. משפחתו של יהודה עומדת בחוסר אונים מול הביורוקרטיה הפוליטית, שמונעת מהם את היכולת לתת ליהודה את הטיפול המיטבי ואת התנאים ההכרחיים לחיות בכבוד מבלי להיות לנטל.

אנחנו, האזרחים, לא יכולים לעמוד מנגד ולהותיר את יהודה ומשפחתו פצועים בשטח. אנחנו, האזרחים, לא יכולים לתת לביורוקרטיה ולפוליטיקה לגבור על ערכי המוסר הבסיסי והרעות עליהם גדלנו ועליהם מושתתים צה"ל והחברה הישראלית כולה. אנחנו האזרחים, לא סומכים על אחרים. לוקחים את האחריות עלינו".
יהודה הישראלי חייל צוק איתן לוחם עופרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד