י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פגע בילדים חרדים ונשלח ל-19 שנות מאסר

מנחם ביטון, שהורשע בביצוע מעשים חמורים בילדים בשכונת נחלאות, לאחר שמצא אותם בבתי כנסת ובמקומות נוספים - נשלח למאסר ממושך

צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק

‏19 שנות מאסר נגזרו על מנחם ביטון, שהורשע בביצוע מעשים חמורים בילדים בשכונת נחלאות, בבירה.

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים גזרו 19 שנות מאסר למנחם ביטון (30) תושב העיר, שהורשע בביצוע מאות מעשים חמורים מאוד במשך שנים ארוכות בארבעה קטינים בשכונת נחלאות בירושלים.

על פי כתב האישום, בשנת 2014 יצר מנחם ביטון קשר עם קטין בן 12 והזמין אותו לשהות בדירתו, לשחק במשחקי מחשב ולראות סרטים. הקטין נענה להזמנה ושהה שם מספר פעמים. כמה פעמים ביצע בו ביטון מעשה חמור ומעשים מגונים, ואף הקרין בפניו סרט תועבה.

מספר פעמים בשבוע, במשך תקופה ממושכת, נהג ביטון לאסוף את הקטין בתום יום הלימודים ולהביאו לגלריה ולמחסן - שם על פי כתב האישום ביצע בו את זממו. במהלך התקופה ניסה הקטין להתחמק ממנו, אך הנאשם הבטיח לו דברים שונים, קנה לו מכשיר טלפון סלולרי וכן אמר לו כי אם המעשים יוודעו ברבים הדבר יגרום לו בושה גדולה. ביטון הנחה את הקטין לנהוג בדרך אשר תמנע את גילוי מעשיו.

במקרה אחר מואשם מנחם ביטון כי במהלך שנת 2011 יצר קשר עם קטין בן 14 אשר עזר לו לארגן סעודות בבית הכנסת. במהלך פגישותיהם החל ביטון לדבר עימו בנושאים שהשתיקה יפה להן, ופיתה אותו להגיע לגלריה שם ביצע בו מעשה חמור. בניסיון לפתותו קנה לו ביטון מכשיר MP3, ובהמשך הציע לו מכשיר טלפון נייד בתמורה למעשים החמורים. בשלב מסוים ניתק עימו הקטין את הקשר, ולאחר שביטון לחץ ואמר לו שהם סיכמו שיהיה בינהם קשר מתמשך, השיב הקטין שאינו מעוניין בקשר והציע להחזיר לביטון את הטלפון הנייד.

עוד על פי כתב האישום, בשנת 2008 החל ביטון לשוחח עם קטין נוסף כבן 10 על נושאים אסורים, ניצל את תמימותו ואת גילו הצעיר וביצע בו מעשים חמורים. בין השנים 2009 ועד סוף שנת 2014 במספר רב של פעמים, עשרות פעמים בשנה, ביצע בו העבירות. במהלך התקופה קנה לו ביטון משחקי מחשב, והבטיח לו ממתקים כדי שיסכים לכך שיבצע בו את זממו.

כמו כן הואשם ביטון כי בין השנים 2012-2014 ביצע מעשה חמור בשני קטינים נוספים - קטין בן 10 וקטין בן 13.

בתגובה לגזר הדין אמר עו"ד יובל קדר מפרקליטות מחוז ירושלים כי "בית המשפט גזר היום 19 שנות מאסר על מנחם ביטון שהורשע בביצוע מעשים מגונים קשים בקטינים. ביטון הורשע בכך שבמשך שנים נהג לפתות קטינים באמצעים שונים ולהביאם לדירות שונות בירושלים וכן לגלריה בה עבד, שם פגע בהם. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי אדם שפגע בקטינים במשך שנים ובכך גרם להם נזק שלא יימחה - דינו מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח".
מאסר פגיעה בילדים ירושלים מעשים מגונים נחלאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד