ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הצעת חוק מקורית: תלמידי הישיבות יצביעו בקלפיות במוסדות

יוזמה של מאיר כהן מ'יש עתיד' זוכה לתמיכה מפתיעה של ח"כ אורי מקלב, ועל פיה יוצבו קלפיות במוסדות להשכלה גבוהה ובמוסדות תורניים בהם לומדים יותר מ-300 תלמידים • הסוף לשינוע רבבות בחורי הישיבות באוטובוסים לקלפי?

בחור ישיבה מצביע בקלפי. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90
בחור ישיבה מצביע בקלפי. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

האם כאב הראש במטות הבחירות של המפלגות החרדיות בערבי בחירות, בסוגיית ההתמודדות עם שינוע עשרות אלפי בחורי ישיבות לקלפיות בכל רחבי הארץ באוטובוסים מאורגנים - ייפסק בבחירות הבאות?

על פי הצעת חוק של השר לשעבר חבר הכנסת מאיר כהן מיש עתיד שהונחה בכנסת בתחילת מושב הקיץ, סטודנט ותלמיד ישיבה יהיו רשאים להצביע בקלפיות המוצבות במקום לימודיהם.

הרקע להצעה היא העובדה שסוטנדטים ותלמידי ישיבות לא מנצלים את זכותם להצביע לכנסת בגלל שמקום לימודם רחוק מהקלפי המוצבת בסמוך לבית מגוריהם, ובכדי לפתור את הבעיה קובעת הצעת החוק כי יוצבו קלפיות ייעודיות במוסד להשכלה גבוהה בו הם לומדים או במוסד התורני.

להצעת החוק הצטרף גם ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, זאת בניסיון להעלות את אחוז ההצבעה. באם ההצעה אכן תתקבל - יוצבו קלפיות במוסדות עם למעלה מ-300 תלמידים.

באם ההצעה תעבור, יחסכו במפלגות הרבה כסף עלות לאוטובוסים המשנעים את הבחורים מהישיבות למקומות מגוריהם בכל רחבי הארץ, במטרה לקיים את 'ועשית כלל אשר יורוך'.
מטות בחירות קלפי הצבעה בישיבות מאיר כהן אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד