כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הגוי-גבאי הודיע בשבת בבית הכנסת אמשינוב: כך תקראו לילדה

בליל שבת הגיע פארג', קצין הביטחון של ביתר, לבית הכנסת אמשינוב בעיר, כדי להעביר את השם שבחר הרבי מאמשינוב לבתו של אחד מחסידיו • הסיפור המלא

הרבי מאמשינוב. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הרבי מאמשינוב. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

חסידי אמשינוב בעיר ביתר עילית הופתעו בליל שבת, בעת שקצין הביטחון של עיריית ביתר עילית פארג' הגיע וחיפש את אחד האברכים מבני הקהילה. לאחר שמצא אותו, העביר לו פארג' את השם שיבחר לבתו שנולדה - אותו הוא התבקש להעביר מ'הגוי של שבת' בשכונת בית וגן ירושלים.

לאחר השיחה התברר כי האברך היה שקוע בשיחת ייעוץ טלפונית עם מורו ורבו האדמו"ר מאמשינוב בערב שבת, בשאלה איך לקרוא לבת שנולדה, השיחה עם האדמו"ר התבצעה ממש דקות אחדות לפני השקיעה, באמצעות המכשיר הסלולרי של הגבאי, כמקובל באמשינוב בערב שבת, בשעות בהן החסידים נכנסים לאדמו"ר ורבים מהם עושים זאת באמצעות שיחת טלפון.

השיחה נותקה לאחר שהסוללה נגמרה והאברך לא הספיק לשמוע את התשובה לפני שקיעת החמה. הגבאי שבצר לו לא ידע מה לעשות, שלח את הגוי של שבת מבית וגן שיודיע לפארג' מביתר שיעביר את הכרעת הרבי לאבי הבת.

כאמור, בליל שבת בשעה 22:00, (באמשינוב מתפללים מאוחר מ.ו.) נכנס פארג' לבית הכנסת של אמשינוב בביתר כשבפיו מסר מהגוי של שבת מבית וגן - איך לקרוא לבת, לשמחת לב האברך הנרגש.

פארג' מספר ל'בחדרי חרדים': "הייתי בסיור בליל שבת ואני מקבל שיחה ממספר לא מזוהה. האדם מעבר לקו אומר לי 'אני גוי של שבת מירושלים', אמרתי לו 'אתה השבת גוי'... והוא מספר לי את שם המשפחה ואת השמות שנבחרו עבור הילדה ושאני צריך להגיע לבית הכנסת אמשינוב למסור את השם. הגעתי לבית הכנסת אמשינוב ברחוב דרכי אי"ש וכולם שמחו ובירכו אותי ואמרו לי אתה חסיד אומות העולם".
אמשינוב פארג שבת גוי ביתר עילית שם לתינוקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד