כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

השיטה: פרץ למחשבים וגנב יותר ממיליון שקל

הוארך מעצרו של בן 28 מערערה, החשוד שביצע סדרת פריצות ממחשב באמצעותן גנב סכומים בהיקף כולל של יותר ממיליון שקל

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

במסגרת פרשה שמנהלת היחידה ארצית של משטרת ישראל לחקירת הונאה רחבת היקף כלפי עשרות לקוחות בנקים בישראל, בהיקף של למעלה ממיליון שקלים, האריך בית משפט השלום בראשל״צ הבוקר (א) את מעצרו של החשוד המרכזי עד ליום 8.6.16, זאת לאחר שהיחידה הגישה הצהרת על כוונת מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה להגיש נגדו כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים עד למועד זה.

לחשוד, תושב ערערה בן 28, מיוחס חשד לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, הונאה בנסיבות מחמירות, העברת מידע כוזב במחשב, חדירה למחשב, הפצת נגיף מחשב כדי לבצע פעולה, גניבה והתחזות לאדם אחר במטרה להונות, עבירות על חוק איסור הלבנת הון, קשירת קשר לפשע ופגיעה בפרטיות.

החקירה נוהלה תוך עידכון שוטף של הפיקוח על הבנקים, נציגי הבנקים השונים וחברות כרטיסי האשראי ומלווה מראשיתה על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

על פי החשד, ארגן וביצע החשוד לאורך תקופה, תוך הסתייעות באחרים, הונאה שיטתית ומאורגנת במגוון שיטות כלפי עשרות אזרחים לקוחות בנקים שונים בישראל. ממצאי חקירה סמויה שניהלה היחידה ביססו חשד לכך שהחשוד עומד מאחורי ביצוע עשרות חדירות שלא כדין לחשבונות בנק מקוונים, תוך שאת פרטיהם השיג בתחבולה מהלקוחות וכך העביר לרשותו במגוון שיטות כספים בשווי מוערך כולל של למעלה ממיליון שקלים. בחלק מהמקרים עשו על פי החשד המעורבים שימוש בפרטי כרטיסי אשראי של לקוחות, אשר הושגו אף הם בתחבולה.

בטרם החלה החקירה הסמויה ולאורך ניהולה הצטברו במשטרת ישראל עשרות תלונות, חלקן מקורבנות וחלקן באמצעות הבנקים וכן נחשפו קורבנות נוספים בעבודת החשיפה היזומה של היחידה. הודות לפעילות מאומצת במישור הטכנולוגי, המודיעיני, המבצעי והחקירתי ולשיתוף הפעולה ההדוק עם הפיקוח על הבנקים, נציגי הבנקים השונים וחברות כרטיסי האשראי, אותרו החשודים המעורבים ובוססו הראיות כנגד החשוד המרכזי.

חשודים נוספים שנחקרו בפרשה שוחררו במהלכה ועניינם יישקל בהמשך על ידי הגורם המוסמך לכך.

למען הסר ספק נדגיש כי הטיפול בלקוחות ובסוגיית הכספים שנגנבו באמצעות ההונאה בוצע על ידי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי. הבנקים מסרו כי הלקוחות פוצו ולא נפגעו כספית מהאירוע.
הצהרת תובע הונאת בנקים פריצה כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד