ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בכותל המערבי נערכים לקליטת רבבות מתפללים בחג שבועות

ברחבת הכותל המערבי נערכים לקליטתם של רבבות מתפללים שיגיעו במהלך השבת וחג השבועות לרחבת הכותל המערבי לקיים את זכר העלייה לרגל

מתפללים בכותל. צילום ארכיון: פלאש 90
מתפללים בכותל. צילום ארכיון: פלאש 90

ברחבת הכותל המערבי נערכים כמדי שנה לקליטתם של רבבות מתפללים, הצפויים להגיע במהלך ימי השבת וחג השבועות לרחבת הכותל המערבי, כדי לקיים את זכר העלייה לרגל.

במהלך החג נוהגים רבים להתפלל בבוקרו של חג השבועות תפילת ותיקין ברחבת הכותל המערבי, ורבים אחרים עושים זאת במהלך יום חג השבועות, ובמוצאי החג בראשותם של אדמו"רים וראשי ישיבות.

לקראת העלייה ההמונית אל הכותל המערבי בחג השבועות נערכת משטרת ישראל לפריסה בכוחות מתוגברים לאבטח את כל הצירים המובילים אל רחבת הכותל המערבי במשך השבת וחג השבועות, והמתפללים מתבקשים להישמע להוראות השוטרים והמאבטחים.

מחיצת הפרדה תוצב גם ברחבה העליונה של הכותל המערבי על מנת לאפשר קיום מנייני התפילה על פני כל הרחבה, ובכך תתאפשר תפילה בכל רחבת הכותל המערבי.

יצוין כי בעקבות תרומת ספרי תורה מהודרים בשנים האחרונות, יוקצו לעשרות המניינים ספרי תורה, ואין כל מחסור כיום בספרי תורה. הסדרנים והמשטרה לא יאפשרו הכנסת ספרי תורה מבחוץ לרחבת הכותל המערבי - לאור כך שיש חשש מגניבת ספרי תורה.

ספרי אקדמות וסדר קריאת התורה הודפסו במיוחד לטובת מתפללי וותיקין ברחבת הכותל המערבי והם יחולקו למתפללים בתרומת משפחת פאליק מארה"ב ופנמה.

בשיתוף "אשל ירושלים" שע"י כולל חב"ד יחולקו אלפי ערכות שתיה קלה ועוגות לרבבות הצועדים לביתם לאחר תפילת הוותיקין.

הציבור מתבקש לשמור על קדושת הכותל המערבי ולשמוע לסדרנים, ולא להתקהל בדרכים הצפופות אל הכותל וברחבה העליונה על מנת לאפשר זרימת מתפללים בצורה ראויה ומכובדת.

נקודת המשטרה בכותל המערבי תשרת את ציבור פוקדי הכותל ממרכז השליטה וחדר הפיקוד העליון, אשר ילווה את האירוע.
הכותל המערבי שבועות היערכות רבבות מתפללים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד