כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

18 שנות מאסר למחבל שנוטרל על ידי ברקת

לאחר שתקף אברך בכיכר צה"ל בירושלים, והאחרון התגונן באמצעות תפילין, הוכרע המחבל בן ה-17 על ידי ראש העיר ומאבטחו - ונשפט בחומרה ל-18 שנות מאסר

18 שנות מאסר למחבל שנוטרל על ידי ברקת

18 שנות מאסר נגזרו על מחבל שדקר צעיר חרדי בן 27 לפני למעלה משנה בכיכר צה"ל בירושלים, בפיגוע שזכור בעיקר בגלל ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שחלף במקום יחד עם מאבטחו האישי והשניים נטרלו יחד את המחבל עד למעצרו בידי כוחות הביטחון.

השופט יורם נועם מבית משפט המחוזי בירושלים הסביר את מגמת ההחמרה בעונשם של מחבלים קטינים ואמר כי "תופעת פיגועי הדקירה והפרות הסדר קנתה לה אחיזה במקומותינו וניתן להבחין במגמה של הסלמה, לרבות מעורבות הולכת וגוברת של ילדים בגילאים צעירים מאוד".

עוד הוסיף כי "במציאות הקשה של ימינו אין מנוס מהחמרת הענישה, ועל גזר הדין ליתן ביטוי לערך של שלמות הגוף וקדושת החיים של כלל הציבור.. בנסיבות אלה גובר הצורך בהרחקת המפגעים אל מעבר לסורג ובריח".



עו"ד ליזו וולפוס, מפרקליטות מחוז ירושלים מסר: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות בהטילו על הנאשם עונש חמור והעביר מסר ברור ותקיף לפיו אדם אשר מבצע פעולת טרור עם כוונה רצחנית יישב שנים רבות מאחרי סורג ובריח, גם אם הוא קטין".

בפיגוע נפצע אחד מחשובי הקהילה, האברך ר' אברהם גולדשמיט, אברך תושב הרובע הנמנה על קהילת הרב זילברמן ועובד לפרנסתו כסופר סת"ם ובבוקר מכהן כרב בית חולים. האברך טופל בבית החולים שערי צדק ושוחרר למחרת.

בבית החולים שיחזר את הדקירה וסיפר לכלי התקשורת: "הלכתי ליד כיכר צה"ל במעבר חציה. הגיע מחבל מצד ימין. הרגשתי מכה חזקה בבטן. ראיתי ערבי בן שבע עשרה עם סכין ביד. צעקתי לכולם דקירה כדי שכולם יתרחקו".

"הוא בא לדקור אותי עוד פעם. נתתי לו מכה והוא הלך אחורה. הוא בא עוד פעם לדקור אותי. רצתי למעבר חציה וצעקתי שזו דקירה ושמי שיש לו נשק שינטרל אותו". גולדשמיט ציין כי במהלך כל האירוע שמר על יציבות. "הכיתי בו עם התפילין. אני עמדתי והוא הגיע מאחורי". הוא ביקש למסור "תודה לראש העיר שראה שאני שוכב על הרצפה והביא לי את המעיל האישי שלו" בשל הצינה הירושלמית.

כאמור, השופט גזר על המחבל 18 שנות מאסר בפועל, 21 חודשי מאסר על תנאי וכן פיצוי לאברך שנפגע בסך 100 אלף שקלים.
אברהם גולדשמיט ניר ברקת פיגוע דקירה כיכר צהל עונש קטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד