כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ילד ליטאי הדביק סטיקרים על חרד"קים - ב'פלג הירושלמי' מתנערים

תיעוד שנחשף ב'בחדרי חרדים' לראשונה, מגלה כי קמפיין החרד"קים נמשך תוך שימוש בילדים, המדביקים את הסטיקרים ואף חותכים אותם כדי להקשות על הסרתם • בפלג הירושלמי מתנערים: "יוזמה של אנשים פרטיים. מקרה בודד שאינו דפוס רשמי"

ילד ליטאי הדביק סטיקרים על חרד"קים - ב'פלג הירושלמי' מתנערים

קמפיין החרד"קים נמשך: בתקופה האחרונה הופצו מדבקות בקרב ילדים חרדים, ובהם הכיתוב "חרד"קים החוצה".

הקמפיין, שהעומדים מאחוריו עדיין לא נחשפו - נמשך מזה שנתיים, כאשר לאורך כל התקופה החשדות נעו בין קבוצה של קיצונים מהעדה החרדית, לבין פעילים הנמנים על 'הפלג הירושלמי' הליטאי.

בוטות הקמפיין, אשר נועד להבאיש ולבייש חרדים אשר משרתים במסלולי הצבא השונים, המשטרה ושאר כוחות הביטחון - גרמה לחקירה משטרתית אינטנסיבית המנסה לאתר את יוזמיו ומפיצי המודעות, מה שגרם לאותם אנשים להסתתר ולא להיחשף מאימת החוק.



בתמונות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' נראה ילד ליטאי, אשר משפחתו משתייכת ל'פלג הירושלמי', מדביק את המדבקות בשכונת רמות בירושלים. הילד אף חתך בסכין יפנית את הסטיקרים - כך שלמעוניינים להסירם, יהיה הדבר קשה במיוחד.

אז איפה נולד הקמפיין נגד החיילים החרדים?

ישראל הלר, שעזב עם משפחתו במפגין את הקבוצה הקיצונית בה היה חבר, ובמסגרתה היה מעורב בעבר באסטרטגיה של הקמפיין נגד החיילים החרדים, משחזר ל'בחדרי' את השתלשלות הקמפיין ומנסה להסביר כיצד ילד ליטאי קשור אליו.



"היוזמה החלה בגורמים של העדה החרדית שעשו זאת עוד לפני שבפלג הירושלמי חשבו על זה בכלל" מספר הלר. "רק לפני כשנתיים וחצי, ב'פלג הירושלמי' נכנסו לתמונה. עם הזמן, הפלג הירושלמי הפך להיות הדומיננטי במאבק, ולא רק בקמפיין הזה ספציפית. בהפגנות המסורתיות של העדה החרדית אפשר לראות היום את צעירי הפלג, שהפכו אולי לקיצוניים יותר מהמקור".

להלר לא ברור מי באמת מנהל היום את הקמפיין, אך ברור לו ששני הצדדים לוקחים בו חלק פעיל.

לעמות זאת, גורם בכיר ב'פלג הירושלמי' אומר בתגובה ל'בחדרי' כי הפלג הירושלמי לא קשור לקמפיין החרד"קים - "כל נסיון לשייך את זה לפלג הירושלמי בכללותו הוא שיקרי".



עוד הוסיף הגורם ואמר: "פעולות הפלג הירושלמי נגד גזירת הגיוס מתבטאות במחאות שנעשו ובמאמרים בבטאון הרישמי 'הפלס'. יוזמה של אנשים פרטיים גם אם יתברר שהם משתייכים לפלג הירושלמי, אין בה מאומה כדי לגלות או להוכיח על מגמה ודפוס פעולה רשמי".

ומה בנוגע לתיעוד שנחשף?

"גם אם הילד שייך לפלג, אני אומר לך שזו לא תופעה ואולי מקרה בודד. אין אצלנו עידוד לפעולות כאלה, חד משמעית".
קמפיין החרדקים הפלג הירושלמי העדה החרדית חקירה סטיקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד