י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בזכות החרדיות? לראשונה - המאזן הדמוגרפי בירושלים לטובת היהודים

קמפיינים שמזהירים מפני מאזן דמוגרפי לטובת הערבים בירושלים, מאבדים את הרלוונטיות • לראשונה, היהודיות יולדות יותר מערביות: ממוצע של 3-4 ילדים

בזכות החרדיות? לראשונה - המאזן הדמוגרפי בירושלים לטובת היהודים

בבדיקה שנערכה לאחרונה, במטרה לגלות את הנתונים הדמוגרפיים של העיר ירושלים, עלה כי הנשים היהודיות יולדות יותר מנשים ערביות. מדובר במהפך, שכן הנתונים בשנים עברו הוכיחו שהמאזן הדמוגרפי הוא לטובת הערבים, ואף יצאו קמפיינים שהזהירו מפני השינויים.

לראשונה, נראה כי כיום אין עוד טעם בקמפיינים. לפי הבדיקה, ממוצע לידות נשים יהודיות בבירה עומד על 3-4 ילדים, בעוד אצל הערביות הוא עומד על 2-3.

בכתבה שהתפרסמה הבוקר (ראשון) ב- mynet ירושלים, צוטט יאיר אסף־שפירא, ממכון ירושלים לחקר ישראל, כשהוא מסביר שהעלייה המדוברת קיימת כבר משנת 2010.

"הפריון של האישה היהודייה בעיר עבר את זה של האישה הערבייה. עכשיו גם הריבוי הטבעי בקרב האוכלוסייה היהודית עולה על זה שבמגזר הערבי. יש לציין שלהבדיל מפריון, הריבוי הטבעי הוא מספר הלידות פחות מספר המיתות.

"מכיוון שמדובר בנתונים מפתיעים עשינו בדיקות נוספות והצלבנו נתונים. שללנו אפשרות שמדובר בטעות סטטיסטית או בתופעה נקודתית. לפיכך יש לדבר זה השפעה מכרעת על הדמוגרפיה שכן זוהי מגמה יציבה".

חרדיות דמוגרפיה ערבים ירושלים יותר יהודים בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד