י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ירכוש את גולן טלקום? רומן אברמוביץ' נצפה בת"א

איש העסקים היהודי-רוסי שהונו מוערך בכ-8.1 מיליארד דולר נצפה בת"א זמן קצר לאחר הדיווחים על כך שהוא מתעניין ברכישת גולן טלקום

  • כ"ח אייר התשע"ו
מיכאל גולן
מיכאל גולן

רומן אברמוביץ' נצפה ביום חמישי ברוטשילד, על רקע הדיווחים בנוגע להתעניינותו ברכישת גולן טלקום.

אורח מעניין נצפה ביום חמישי בערב פוסע בשדרות רוטשילד - איש העסקים היהודי-רוסי רומן אברמוביץ', שהונו מוערך ב-8.1 מיליארד דולר. זו לא הפעם הראשונה שהוא פה, אבל התזמון מעניין - זמן קצר לאחר שנודע על התעניינותו, יחד עם עודד קובו, ברכישת גולן טלקום.

לפני כעשרה ימים פנה משרד התקשורת לחברת גולן טלקום, שבשליטת מיכאל גולן, והודיע כי בעקבות פנייה של אנשי עסקים אליו, הטוענים כי הם פנו לגולן וגילו עניין ברכישת החברה, הוא מבקש להבהיר לו כי אופציה זו היא המועדפת על המשרד. לדברי המשרד, האנשים שמגלים עניין בגולן הם אברמוביץ' וקובו. בהקשר לזה גם דווח כי נציגי המתעניינים נפגשו עם חברת גולן ואנשי המשרד.

לא ברור עד כמה אברמוביץ' וקובו רציניים בהצעתם וכמה הם מוכנים לשלם עבור החברה, אבל בינתיים גולן עומדת בפני קושי להתנער מההסכם שלה עם סלקום, שעורר התנגדות חריפה ולבסוף רשות ההגבלים העסקים ומשרד התקשורת לא התירו לקיימו.

לפי ההסכם עם סלקום, גולן מחויבת להמשיך את התהליכים מולה או לשלם לה את החוב שנקבע. כלומר, העובדה שרשות ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת לא התירו לגולן ולסלקום להתמזג, עדיין לא אומרת שהחברות אינן משוחררות מהתחייבויות האחת כלפי השנייה בשלב זה. ההצעה של אברמוביץ' וגולן טורפת את הקלפים לכאורה, ולכן משרד התקשורת מנסה לדחוף לכך שגולן תימכר לגורם חדש, והוא רוצה שגולן תבהיר מה בכוונתה לעשות לגבי הצעת הרכישה. יוצא שהמשרד לוקח חלק פעיל בניסיון להתערב במשא ומתן בין סלקום לגולן.

אברמוביץ' כבר היה מעורב לא פעם בעסקאות בארץ. הוא רכש בשנה שעברה את מלון ורסנו בנווה צדק תמורת כ-100 מיליון שקל; השקיע במספר סטארט-אפים, כמו Via, StoreDot, AcousticEye, iAngels ו-AnyClip; וכן בקרן AltaIR.
גולן טלקום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד